wtorek, 14 maja 2013

Nowe buty na aero / Blue Sweatpants on facebook

Od dawna poszukiwałam przyjaznych butów na moje zajęcia. Łącznie posiadam cztery pary, ale powoli zaczynam widzieć po nich te pięćdziesiąt godzin "skakania" w miesiącu. Upolowałam (oczywiście w nieziemskiej promocji) buty ADIDAS ADISTAR RACER J, gdzie J oznacz model juniorski...
Kupuję buty zwracając uwagę na dwie rzeczy. Maja być wygodne i przyjazne dla mojego oka. Ten model spełnił oba wymogi i myślę, że się zaprzyjaźnimy.

Podczas zakupów, w ogóle nie interesują mnie różnego rodzaju systemy i tym podobne historie, ale z ciekawości przeczytałam  znaleziony w internecie opis:
Nowoczesne nawiązanie do klasycznego modelu butów biegowych. Przewiewna i wytrzymała cholewka wykonana została z materiałów syntetycznych i tekstylnych. Wkładka OrthoLite poprawia wentylacje wewnątrz buta i ma właściwości antybakteryjne i antygrzybiczne. W celu zwiększenia wygody użytkowania podeszwę środkową wykonano z pianki amortyzującej. Lekka, przyczepna podeszwa doskonale sprawdzi się w codziennym użytkowaniu.

Przeznaczenie tych butów nie ma żadnego związku z fitnessem, ale wiem, że będę zadowolona podczas bardziej statycznych ćwiczeń (nie zamierzam w nich skakć na Bosu). Największą zaletą tego buta jest przewiewność. Lubię, gdy moja stopa może oddychać podczas treningu. Jeśli tak się nie wydarzy to jeszcze lepiej. Będzie pretekst żeby kupić kolejne ;).

Jako ciekawostkę, dodam słowa jednego z profesorów mojej kochanej uczelni. Oczywiście nie jestem w stanie zacytować go dokładnie, bo wykład miał miejsce dobre kilka lat temu. Opowiadał on o przeprowadzonych badaniach, które udowodniły, że specjalistyczne obuwie sportowe mające na celu wspomaganie ruchu w danej dyscyplinie, odciąża aparat ruchu, wpływając tym samym na jego osłabienie. Z takimi badaniami bywa bardzo różnie, ale muszę przyznać, że te słowa mam w głowie zawsze, gdy odwiedzam sklepy w butami...

Zapraszam na świeżutki  profil facebookowy Blue Sweatpants. KLIK





26 komentarzy:

  1. Śliczne są i zapewne wygodne:)

    W jakiej cenie je upolowałaś?Bo ja szukam jakiś dobrych bucików ,a te wydają się idealne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie 165,99 :)

      Usuń
    2. Rozsądna cena za te buciki. :)

      Usuń
    3. Poproszę zdjęcie jak buty się prezentują na nogach :)

      Usuń
    4. no to niezła cena!:D no i kolorystycznie super;)

      Usuń
  2. O bardzo przyjemniackie, no i jako, ze sa malutkie to pewnie tez rewelacyjnie wygladaja na nodze!
    Przyjemnego rozbijania w czasie treningu! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Nigdy nie lubiłam sportowych ciuchów (uznawałam je tylko w domu, bądź na podwórku), ale odkąd zmieniłam swój tryb życia, mam chęć kupić sobie kilka fajnych sportowych ciuszków. Jestem studentką, więc wyszukuję okazji ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi chyba ten nawyk pozostał właśnie z czasów studenckich:)

      Usuń
  4. Też mnie zastanawia ta teza Twojego wykładowcy, jednak z drugiej strony skąd tyle uwag, że np. jak biegać, to tylko w obuwiu biegowym, bo to podnosi komfort biegu i odciąża stawy? Najważniejsze to nie dać się zwariować ;) Treningi w trampkach na pewno mają nie ten sam komfort co w butach sportowych, więc jednak jakieś powody do zakupu są, nawet jeśli nie chodzi nam stricte o wzmocnienie stabilności czy odciążenie stawów ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja to bym je widziała z rurkami i jakimś fajnym t-shirtem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne buty. Najważniejsze, że możesz w nich również biegać. Myślę, że spokojnie nadają się na fitness.

    OdpowiedzUsuń
  7. A jak podeszwy? Nie rysują podłogi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie... Zwrócę na to uwagę:)

      Usuń
  8. W sumie nigdy się nad tym nie zastanawiałam, co napisałaś a propos wyników tych badań. To by miało w sumie sens.

    OdpowiedzUsuń
  9. chciałabym takie *.* ale jak na razie to muszę kupić buty do biegania, chociaż po przeczytaniu opinii Twojego wykładowcy muszę poważnie przemyśleć ten zakup :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładne i przede wszystkim kolorowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam w jednym z ostatnich postów Twoje ramiona. Są absolutnie cudowne i niezwykle Cie podziwiam.
    Czy mogabyś napisać post o tym jak je ćwiczysz. Ile zajęło Ci ich wyrzeźbienie, jak często i jak długo cwiczysz, hantle czy sztangi i z jakim obciażeniem.
    Chętnie bym poczytała. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W skrócie napiszę, że ćwiczę ze sztangami fitnessowym, hantelkami i robie pompki. Raz w tygodniu mam całą godzinę ze sztangami, a pompki i hantle są raczej wplecione w trening (po kilka serii). Obciążenia małe - 2-4 kilkogramy. Uwielbiam ćwiczenia na ramiona, dlatego napewno w niedalekiej przyszłości wyskrobie post na ten temat :D

      Usuń
    2. Dziękuję Ci bardzo i czekam z niecierpliwością:) Kocham umięśnione ramiona.

      Usuń
  12. Butki, butkami- ładne.
    Powiedz lepiej co to za legginsy, bo również naprawdę fajne!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupione w Pepco za zawrotna kwotę 19,99 :)

      Usuń
  13. Agato, zapewne jesteś bardzo zapracowaną osobą, co zresztą widać! :). Próbowałaś buty firmy NIKE?nie, żebym tutaj namawiała :), ale warto spróbować i przekonać się jednak do systemów, które znajdziesz w poszczególnych modelach. Nie tylko są lekkie, przewiewne i kolorowe ale do tego będą chronić Twoje stawy. Zależy, czego oczekujesz od tych butów, do czego one mają konkretnie być, czy potrzebujesz dobrze czuć podłoże, czy zależny Ci bardziej na wzmacnianiu mięśni stóp, a może jednak stabilizacji. Jak będziesz w jakimś sklepie, pomęcz trochę sprzedawców,od tego przecież są ;) może akurat zaproponują Ci ciekawie rozwiązanie, tak aby ten but nie tracił też na wyglądzie :). Zapraszam na zakupy do NIKE, chętnie coś doradzę :P :)

    OdpowiedzUsuń