środa, 3 lipca 2013

Old school aerobic (gify)

Nie trudno jest zauważyć, że co chwilę pojawiają się nowe formy w fitnessie. Jak zahipnotyzowni zapoznajemy się z nowatorskimi metodami i programami ćwiczeń. Żeby nie dać się zwariować, czasem warto sięgnąć do podstaw. Można się naprawdę mocno zdziwić jak niewiele się zmieniło. Jakiś czas temu w moje ręce wpadła fajna książeczka, która została wydana w latach 80-tych jeszcze przed moimi narodzinami. Bazuje ona głównie na ćwiczeniach J. Fondy. Poczytałam, popróbowałam i znalazłam co nieco dla siebie. Tak się składa, że kilka lat temu napisałam pracę licencjacką na temat genezy ruchu fitness i ta książeczka jest dla mnie fajnym uzupełnieniem przedstawiającym początki fitnessu od strony praktycznej.

Zabawnie czyta się ulotkę, która przedstawia polskiemu społeczeństwu co to takiego jest ten aerobik. Nowy system ćwiczeń aerobic - to dopiero hasło.

Szokujące jest to, jak dawno mądre głowy próbowały przekonać (głównie) kobiety do zbawiennej aktywności fizycznej, a jak wiele mylnych stereotypów krąży do dzisiaj.

1984 rok

"stopniowo - powoli - systematycznie"

"należy podejmować aktywność fizyczna, której pozbawiają nas cywilizacyjne "wygody"

"celem ćwiczeń jest kształtowanie zdrowego i silnego organizmu, lepszej sylwetki, komfortu fizycznego i psychicznego"

"decydując się na ćwiczenia wybierasz relaks, odprężenie i zadowolenie"

Czy powyższe cytaty nie kojarzą się Wam z nowatorskimi metodami popularnych trenerów?

"Dodatkowym walorem jaki przyciąga do uprawiania ćwiczeń to strój, który dla kobiet jest bardzo ważnym czynnikiem, o czym świadczy szybkie rozpowszechnianie się charakterystycznych ubiorów." - Moda z czasów Fondy trochę się zmieniła, ale czy boski top Nike nie mobilizuje Was do ćwiczeń...

Ćwiczenie z książeczki (reszta gifów poniżej). Przeczytałam, że getry są niezbędne do utrzymania ciepłoty mięśni nóg, więc włożyłam ;)




Ciekawe ilustracje, ale zdecydowanie łatwiej włączyć płytę z ćwiczeniami ;)


Sama prawda :)


Ćwiczenia, które bardzo przypadły mi do gustu. Nie powiem, że ich nie znałam - raczej  zapodziały się gdzieś wśród setek innych ćwiczeń. 
Każde z nich powtórzone 20 razy (2-3 serie) i proszę bardzo - trening na brzuch, uda i pośladki rodem z lat 80-tych gotowy. Różni się mocno od tego co Wy ćwiczycie??





24 komentarze:

  1. oł jeah:D lata 80' to jest TO!! powinnaś mieć jeszcze taki strój kąpielowy mocno wycięty, opaskę na głowie i włosy natapirowane;-) byłby klimat.
    Ćwiczenia znane i przeze mnie lubiane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki mialam plan, ale się nie odważyłam ;)

      Usuń
    2. Oj szkoda:-/ wyszłoby wtedy jeszcze lepiej. Ale i tak cudowne gify i ćwiczenia. Jestem pełna podziwu dla twojej pasji.

      Usuń
  2. także znam i te ćwiczenia chociaz nie zawsze o nich pamiętam.

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawa ta książeczka, a ile w niej prawdy.. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda poważnie :D uwielbiam Twoje gify :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Strasznie lubię takie przedpotopowe książki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też. Powiedziałabym nawet, że mnie to kręci ;)

      Usuń
  6. hehe stare książki są świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  7. vintage style workout :)
    czadowa sprawa! :D no i rózowe getry!

    OdpowiedzUsuń
  8. rewelacja! właśnie zyskałaś kolejną czytelniczkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale super!
    ps. świetne getry ;P

    OdpowiedzUsuń
  10. ninawidze lat 80 :)

    Twój blog jest na liscie blogow fit www.blogifit.blogspot.com
    będzie mi bardzo miło jak umieścisz banerek na swoim blogu z aktywnym linkiem do strony,
    z gory dziękuję ! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. czadowe aerobikowe retro :) podoba mi się to:) a getry - też takie mam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Racja,s tarsznie mało zmieniło się w ćwiczeniach, są tylko troszkę zmodyfikowane
    :)
    ale trzeba sie oszukać, że jest coś nowego, żeby sie nam nic nie znudziło
    I zapraszam na mojego nowego bloga, trochę krytyki się przyda
    silnaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie się ubrałaś. Super wpis. Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  14. hehe, rzeczywiście niewiele się zmieniło, zresztą trudno spodziewać się jakiejś rewolucji w fitnessie. Podziwiam chęć studiowania tych uproszczonych obrazkow (nawet zdjęć nie dali:D) i jeszcze zrobienia z nich gifów. Rzeczywiście łatwiej byłoby włączyć płytkę z ćwiczeniami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam małe doświadczenie z takimi obrazkami. Identycznie wyglądały książeczki od gimnastyki, która była ze mną przez pięć lat studiów;)

      Usuń
  15. jak ja nie lubie tych cwiczen, wszystko boli :P

    OdpowiedzUsuń
  16. super :) mi się nawet wydaje że kiedyś ludzie byli sprawniejsi a poranna gimnastyka to było coś oczywistego :D też mam takie stare książeczki na temat dbania o urodę i ćwiczeń od babci i zawarte tam porady sa bardzo aktualne :D

    OdpowiedzUsuń