sobota, 21 września 2013

Ćwiczenia na piłce bosu (gify)

Coraz popularniejsza w klubach i nie tylko staje się piłka bosu. Nic dziwnego, bo jest bardzo funkcjonalna i nadaje się do różnego rodzaju treningów. Od wzmacniania do aerobów. W rehabilitacji i treningach sportowców. Jest przyrządem niestabilnym, więc angażuje mięśnie głębokie. Nazwa wzięła się od słów "BOth Side Up" - można ćwiczyć odwracając ją płaską stroną do góry lub wypukłą.  Możesz też użyć jej jako obciążenia podnosząc ją w dowolnych kierunkach. 

Pierwsze treningi na piłce były dla mnie dość zabawne. Ciężko mi było utrzymać równowagę przy niektórych ćwiczeniach i nadal tak jest, bo ciągle podnoszę poprzeczkę. Pomysłów na ćwiczenia jest nieskończenie wiele i żaden trening nie jest taki sam. Ćwiczę na bosu już rok i widzę wielkie efekty i poprawę sprawności ogólnej. 

Przedstawiam małą część ćwiczeń, które stosuję podczas zajęć o charakterze interwałowym z użyciem tego przyrządu. Mam nadzieję, że coś Wam się przyda :)

Na początek trochę aerobów








Ćwiczenia w podporach. Dzięki piłce bosu są bardzo wygodne







Następnym razem 100 wersji przysiadów ;)


24 komentarze:

  1. Rewelacja! Można gdzieś kupić to cudo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głównie przez internet. Wystarczy wpisać bosu i pojawiają się sklepy :)

      Usuń
    2. Wygooglowałam. Nie na moją kieszeń :(

      Usuń
  2. Za 600-800zł można...:http://www.elmedico.pl/firm-pol-1362309222-Bosu.html?gclid=CNLg-5WD3bkCFYZb3godugsA3Q
    Trener

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię z bosu ćwiczyć, fajne urozmaicenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. siwtnie wygladaja takie gify, u Ciebie jak zwykle jakis fajny pomysl na post :)

    OdpowiedzUsuń
  5. czuję że po takich cwiczeniach bym umierala, ale przeciez o to chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale to fajne jest:) Jakby było tańsze to sprawiłabym sobie takie cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne! Na pewno daje wycisk. Szkoda, że mnie nie stać chlip!
    Ale mogę chyba szukać używanego na ebayu?

    OdpowiedzUsuń
  8. 100 wersji przysiadów? To będzie coś! :D

    a piłka bosu, fajny bajer, ale póki co u mnie się obejdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeju droga ta piłka:O albo raczej połówka piłki...;-) Ćwiczenia są rewelacyjne. Z miłą chęcią bym tak z tobą poćwiczyła. Lubię urozmaicenia, dlatego kupuję Kettlebells.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bosu jest niesamowicie wyczerpujące, ale jakie efektywne!!! Dawno na nim nie ćwiczyłam, ale z miłą chęcią spróbuję znowu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bosu jest świetne i parę ćwiczeń będę musiała wypróbować :)
    natomiast na ćwiczenia ze skakaniem na piłkę bym się nie zdecydowała :P mimo że mam dobrą równowagę

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę kupić sobie taka piłkę:) Jest świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze nie próbowałam ćwiczyć z BOSU. Ale się przymierzam :)

    Ze zniecierpliwieniem czekam zatem na przysiady :D

    OdpowiedzUsuń
  14. to straszne, ale od samego patrzenia na gify się męczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na początku nienawidziłam BOSU teraz tęsknie za tymi zajęciami. :)
    BTW, jakie w tym roku prowadzisz zajęcia w klubie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ABT, LIft it, bosu interwał, power step, aerobox, TBC

      Usuń
  16. Świetne są ćwiczenia z bosu. Popieram i czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. hej obserwuje Twój blog od jakiegoś czasu i musze Ci powiedziec, że znalazłam w sieci fajny program do sprawdzania ile jeszcze sadełka trzeba zrzucić :) sprawdz-sylwetke

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak nie ma tłoku na siłowni to ćwiczę na bosu. Chciałabym mieć ja w domu, ale nie mam gdzie trzymać takiego sprzętu.

    OdpowiedzUsuń