sobota, 19 października 2013

Fitness interwał

Nie mam czasu na treningi
Nie mam pieniędzy na karnet na siłownię
Nie mam w domu wystarczająco dużo miejsca, żeby ćwiczyć
Nie mam żadnego sprzętu do ćwiczeń

Jest na to jedna prosta recepta. Trening interwałowy. Bardziej popularny w w wersji biegowej, ale możliwy do wykonania w każdej dyscyplinie sportu. Dla tych, którzy mają problemy ze stawami poleciłabym raczej basen, ale jeśli nie obawiasz się skakania to polecam wypróbować mój "przepis". 

Ten rodzaj treningu skradł moje serce już od pierwszego razu. Szczególnie cenny jest dla osób które starają się zgubić tkankę tłuszczową,  zwiększyć wydolność lub po prostu pozostać w świetnej formie. Trening zajmuje mało czasu, jest bardzo intensywny i polecany raczej osobom zaawansowanym. Ja uważam, że może go wykonywać każdy. Wystarczy odpowiednio dobrać ćwiczenia. 

Kocham go ja, kochają go moje kobiety. Jest trochę magiczny, bo spalasz tłuszcz nie tylko w trakcie wysiłku, ale również po jego ukończeniu. Przez wiele godzin!

Schemat treningu:


Po takim treningu (przed stretchingiem) lubię zaaplikować sobie trochę ćwiczeń na mięśnie brzucha <klik>  <klik>. Nawiązując do tematu. Skomponowałam fajną serię ćwiczeń, którymi niebawem się z Wami podzielę. Oj miałam zakwasy ;)

1
2.
3.
4.
5.
6.
Przykładowe ćwiczenie, które możesz użyć zamiennie z marszem lub truchtem


34 komentarze:

  1. Zapisuje i od poniedziałku zaczynam! Tego szukałam! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam robić tabetę w dni nietreningowe,bo jest krótkim i świetnym interwałem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łaaaał, jaki fajny workout! Idealny dla tych szukających wymówek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na taki wpis właśnie czekałam :) Jesteś w tym świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  5. rozwalasz system tymi gifami! uwielbiam je :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne, na pewno kiedyś skorzystam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. 4. ćwiczenie jest najlepsze :) Daje popalić. A interwały to fajna sprawa!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Twoje Gify, dzisiaj zamierzam z nimi ćwiczyć. :) Mam prośbę - zrobisz jakieś gify z ćwiczeniami cardio. Będę Ci bardzo wdzięczna! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny pomysł. Postaram się coś fajnego przygotować :)

      Usuń
  9. bardzo lubię ćw.6 :) duuuuzo daje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne ćwiczenie na uda i pośladki, a przy tym można się zmęczyć :)

      Usuń
  10. Świetne gify, razem z tymi ćwiczeniami na brzuch! Muszę je koniecznie wypróbować. Fajnie, że pokazujesz ćwiczenia, które można wykonywać nawet, gdy nie ma się siłowni w pokoju :)
    Pozdrawiam i obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne fajne, przypomina to trochę tabatę, może kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie wypróbowane w połączeniu z ćwiczeniami brzucha i rozciąganiem :)
    Świetne!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. robiłam dzisiaj, niby króciutko, ale daje w kość ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. A czy można wykonywać te ćwiczenia na boso?

    OdpowiedzUsuń
  15. wow! jutro spróbuję, dziś mam dzień odpoczynku :D :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super! Właśnie jestem po. Nie było tak źle, ale na prawdę się zmęczyłam :D

    OdpowiedzUsuń
  17. moja kondycja póki co pozwala tylko na połowę ćwiczeń. ma to sens? -,-

    OdpowiedzUsuń
  18. No pewnie! Możesz również skrócić czas wykonywania do 20 sekund

    OdpowiedzUsuń
  19. ile razy w tygodni powinno się wykonywać ten trening aby było widać efekty? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2-3 razy maxymalnie, ale ja po 2 w tygodniu widziałam efekty

      Usuń
  20. Czy te 6 cwiczen powtarzamy np x 3 czy ten trening ma byc taki krótki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) Trening interwałowy nie powinien być zbyt długi (max 30 min), ale wykonujesz go na 100% swoich możliwości

      Usuń
    2. Ok, świetnie! :) Biegnę po wygodne buty!

      Usuń
  21. a co sądzisz o tabacie?

    OdpowiedzUsuń
  22. mozna zaliczyc ten zestaw do HIIT'ow?

    OdpowiedzUsuń