niedziela, 27 października 2013

Inspired by yoga

Kilka dni temu przedstawiłam Wam moje nowe wyzwanie <klik>. Obiecałam przedstawić ćwiczenia, jakie mają mi pomóc w osiągnięciu celu. Zainspirowałam się pozycjami z jogi. Nie jestem joginką, więc wybaczcie mi błędy. Założę się, że takowe występują na moich zdjęciach. Z miłą chęcią poczytam sugestie w komentarzach.

Głównym celem ćwiczeń jest zwiększeni ruchomości kręgosłupa. Przed takich ćwiczeniami robię bardzo (!) solidną rozgrzewkę ze szczególnym naciskiem na tułów. Troszeczkę o przygotowaniu tułowia do ćwiczeń <klik>.


Zaczynam od poniższych ćwiczeń. Są dość łatwe i powoli przygotowują moje plecy do ćwiczenia właściwego. 
Droga Edyto. Pytałaś mnie w komentarzu jakie ćwiczenia przygotowują do wykonania mostka. W tej ramce masz przykłady. Przy robieniu zdjęć zapomniałam o jednym - pozycja psa z głową w górze <klik> :)


Ćwiczeni 2 i 3 również należą do prostszych. Odciążają odcinek lędźwiowy - polecam je po ciężkim dniu :). Pozostałe są już dla mnie wyzwaniem same w sobie. Nigdy bym nie pomyślała, że zrobię mostek na przedramionach. Jeśli masz problemy z ćwiczeniami z pierwszej ramki, lepiej go nie próbuj. Jestem przy nim bardzo ostrożna i proszę o asekurację mojego męża. Ostrożności nigdy nie za wiele. 


Ćwiczenia robię raz dziennie. Czasem nawet dwa, bo jestem po nich bardzo zrelaksowana :)

Inspirujące linki:
Motywujące obrazki <klik>
Mariette <klik>
Laura <klik>  <klik>i Masumi <klik>

Co one robię ze swoimi ciałami !

41 komentarzy:

  1. Ja wiem, że ćwiczenia rozciągające są bardzo ważne, ale ja ich tak nie lubię:( może się wreszcie do nich przekonam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powoli się oswajam z rozciąganiem, też chcę zrobić szpagat i te wszystkie fajne pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie postanowiłam, że zrobię je wszystkie :)

      Usuń
  3. Ja uwielbiam rozciąganie. Ale to, co Ty wyprawiasz - nie mam słów. Wow! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomocna w rozciąganiu jest piłka do ćwiczeń ;) łatwiej wykonać mostek unosząc się z piłki o te kilka cm (przynajmniej mnie, najmniej rozciągniętemu człowiekowi na świecie ;) ). Inspirujesz! pzdr, Noo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No patrz! Nie wpadłam na to :) Za to kocham tego bloga, że dzięki Wam mam nowe pomysły i rozwijam się :)

      Usuń
  5. Umiem wszystkie. Chciałabym nauczyć się mostka gdzie trzymasz się za nogi, ale trochę mi brakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Agato, jesteś kochana! dziękuję pięknie :) biorę się za ćwiczenia z pierwszej ramki :) Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedna z komentujących podsunęła świetny pomysł. Piłka do ćwiczeń :) !

      Usuń
  7. No nieee.....to ja ciągle walczę o szpagat a Ty już takie wygibasy robisz, że ja nie wiem.... ;P spotkałaś się z osobą, która pomimo rozciągania- nie rozciągnęła się? :D czy jest taka możliwość ? :P czy może nie tracić wiary i robić swoje- i samo przyjdzie? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trać wiary. Może przyciśnij trochę mocniej żeby iść do przodu. Może masz bardzo niski próg bólu?

      Usuń
    2. Nie wiem jaki mam próg bólu:> ale potrafię przekraczać swoje bariery nawet jak boli i pot się leje. Nie wiem o co chodzi z tym rozciąganiem- jestem totalnym przeciwieństwem człowieka gumy;-)

      Usuń
    3. Wierzę, że jesteś twarda babka. Właściwie to wiem :) Nie zniechęcaj się. Im jesteśmy starsze tym trudniej rozwinąć gibkość. Dużo trenujesz, więc tym bardziej musisz się dużo rozciągać, żeby Twoje mięśnie nie zesztywniały ;)

      Usuń
    4. W sumie się nie zniechęcam- bo jestem ciekawa czy się rozciągnę i ile mi to zajmie, ale nie rozumie tak wolnego progresu przy tak dużej ilości rozciągania.
      Mięśnie mogą zesztywnieć ?:D że jak? tak za życia? :3 może ja już mam sztywne? ;-) i już za późno :P

      Usuń
  8. ''Nie jestem joginką'' chyba żartujesz?

    Widząc co tutaj robisz to zastanawiam się czy Ty masz kręgosłup?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj czuję go przy tych ćwiczeniach, ale tak przyjemnie :)

      Usuń
  9. Taaaak,wiem! Bardzo chciałam tam byc! Niestety calusienki dzień byłam na uczelni a było to w środku tygodnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie lubiłam rozciągania. Ale odkąd zaczęłam robić je porządnie i widzę efekty, a co ciekawsze - czuję je, to teraz już nie przestanę :) Świetne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Te pierwsze ćwiczenia wykonam, ale drugie to już kosmos dla mego prawie w ogóle nierozciągniętego ciała :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Większość tych ćwiczeń prowadzi do nadmiernej ruchomości w odcinku krzyżowym kręgosłupa co zagraża jego stabilności czy stabilności stawów i na dłuższą metę prowadzi do kontuzji. W przyszłości bóle w odcinku lędźwiowym i krzyżowym gwarantowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie te ćwiczenia są znane z jogi.

      Usuń
    2. ale żadnego nie wykonujesz prawidłowo-w asane sie w odpowiedni sposób wchodzi i z niej wychodzi-to proces-nie gimnastyka

      Usuń
    3. Nie możesz wiedzieć w jaki sposób wchodzę w asane, bo tego nie pokazuję. Dlaczego zakładasz że źle?

      Usuń
    4. bo widać efekt-nieświadome stopy,ciągniecie głową,wywalone ze stawów biodra...

      Usuń
    5. Moje biodra są ciągle na swoim miejscu. W ogóle co oznacza wywalone ze stawu biodra... Nie ma czegoś takiego. Tak jak jest w tytule "zainspirowane jogą". Gimnastyka była moją ulubioną dziedziną na studiach. Bardzo się do niej przykładałam i nie dam sobie wmówić, że te ćwiczenia mogą mi zaszkodzić, bo słucham swojego ciała, czuję je. Jeśli będzie inaczej to przerwę. Aparat ruchu można sobie uszkodzić przy najbardziej niewinnych ćwiczeniach i tak samo można wykonywać te bardzo zaawansowane i cieszyć się zdrowiem.
      Prosiłam o sugestie odnośnie błędów, więc dziękuję.

      Usuń
  13. A ćwiczenia znane z jogi, nie przeprowadzane przez doświadczonego nauczyciela są często źle wykonywane. Nie radzę czerpać wiedzy o takich ćwiczeniach w internecie bo jest to ryzykowne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem nauczycielem jogi, a wychowania fizycznego. Uczyłam się jak przygotowywać się do takich ćwiczeń. Podobne ćwiczenia wchodzą w program nauczania w szkole z zakresu gimnastyki. Jeśli byłyby niezdrowe myślę, że ktoś by ich zabronił. Nie martwcie się o mnie, Jestem bardzo ostrożna i wszytsko jest pod kontrolą. Nie ryzykowałabym mojego zdrowia :)

      Usuń
    2. Prawie wszystkie te ćwiczenia prowadzą do nadmobilności kręgów, są niebezpieczne, ale wybór należy do ciebie.

      Usuń
    3. Nawet doświadczeni instruktorzy jogi popełniają błędy :) A czy prawie wszystkie z pokazanych przez Agatę ćwiczeń prowadzą do nadmobilności kręgów...? Znając osoby, które (prawie) codziennie je wykonują od wielu lat- nie sądzę. Chyba, że chodzi Ci o niewłaściwie wykonywane ćwiczenia przy określonych predyspozycjach. A.

      Usuń
    4. Ja ćwiczę jogę od 6 lat i nie lubię słyszeć na zajęciach fitness, że jakieś ćwiczenie jest "inspirowane jogą" bo zazwyczaj z jogą ma to niewiele wspólnego i lepiej nazwać to po prostu rozciąganiem. Ale Agata akurat prezentuje te ćwiczenia dobrze i z tą nadmobilnością kręgów bym nie przesadzała. Mam stwierdzoną tendencję do nadruchomości stawów i joga wcale tego nie pogarsza a wręcz przeciwnie. Prawidłowo wykonywane asany nie tylko uelastyczniają mięśnie, ale też co ważniejsze je wzmacniają i w żadnym razie nie są niebezpieczne.

      Usuń
  14. Nie znam się ani trochę, ale wydaje mi się, że Agata, jako trener, wie, jak nie zrobić sobie krzywdy. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jogę uwielbiam, świetnie relaksuje, warto ją promować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ooo, widzę, że komentarze dotyczące spojrzenia KK na temat jogi zostały usunięte :)
    Mimo to- zachęcam do zapoznania się, oczywiście na wiarygodnych stronach. Praktykujący mogą zmienić decyzje co do ćwiczeń jogi, inni- dowiedzieć się tego w ramach ciekawostek :) No i podkreślona jest cała filozofia związana z uprawianiem jogi, dzięki czemu ćwiczenia dają jeszcze lepsze efekty.
    Pozdrawiam, wierna czytelniczka.
    Ania J. :)
    PS Jestem niesłychanie rozciągnięta i masz nieziemską figurę, na tę chwilę Twój blog jest dla mnie najlepszym źródłem inspiracji i informacji :)
    PPS Mam spore problemy z kręgosłupem, niestety dopadła mnie w dzieciństwie skolioza. Staram się ćwiczyć, jednak zdecydowanie najlepiej się czuję na basenie ;) Masz może jakieś propozycje ćwiczeń rozciągających właśnie na basen? Będę Ci bardzo wdzięczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie uwuwałam :) ani jedniutkego
      Dzięki za miłe słowa :) to jest dla mnie wielki bodziec do działania :*

      Usuń
  17. Jak ja lubię tego bloga przeglądać ;-)
    Dają motywacje do działania ...
    Pozdrawiam

    PeterMPoland.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Inspiracje niesamowite! Sama ostatnio zapragnęłam nauczyć się robić "skorpiona"(http://us.123rf.com/400wm/400/400/ostill/ostill1112/ostill111200391/11766406-kaukaski-man-joga-natarajasana-pan-tancerki-stwarzaja-gimnastyczne-rozciagajace-akrobacje-odizolowan.jpg) a do tego też potrzebuję rozciągnąć kręgosłup, więc ćwiczenia będą przydatne c:
    Zastanawiam sie czy znasz jeszcze jakieś ciekawe ćwiczenia rozciągające na nogi? Umiem szpagat damski a chciałabym się nauczyć także tureckiego, ale rozciągam się, rozciągam i jakoś nie idzie : /

    OdpowiedzUsuń