środa, 23 października 2013

Wyzwanie gimnastyczne

Podejmuję nowe wyzwanie. Znacie tą pozę: w siadzie wykroczno-zakrocznym o nogach ugiętych "dotknięcie stopą do głowy"? Na pewno. Patrzę na zdjęcia dziewczyn, które to potrafią z niemałą zazdrością. Postanowiłam przynajmniej spróbować. Zainspirowała mnie do tego pewna młoda dama, która zapytała jak do tego dojść. Wypróbuję to na własnych kościach i mięśniach :). Podobnie jak w przypadku szpagatu dam sobie miesiąc czasu. Nie wiem czy się uda tak szybko, ale przecież nic się nie stanie jeśli przeciągnę ten termin. Cudownie jest pokonywać bariery, które stawia ciało. Bezcenne. 


Nie brakuje mi aż tak dużo. Moje włosy i jak się okazuje gibka szyja nadrabiają za dość sztywny odcinek piersiowy kręgosłupa. Jak zwykle będę kombinować z doborem ćwiczeń, ale myślę, że mostek będzie jednym z najbardziej pomocnych. Prezentując efekt końcowy mojego wyzwania, przedstawię Wam ćwiczenia, które były najefektywniejsze. Do dzieła. Czas na stretching! 

34 komentarze:

  1. te zdjecia wygladaja, jak piekne inspiracje z tumblr <3, jestes sliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kurcze spróbowałam i o mało się nie połamałam, zdecydowanie to nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się to wszystko wydaje takie proste, patrząc na zdjęcia, ale jak przychodzi co do czego to się okazuje inaczej... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe. Tez zawsze mi się tak wydaje - co to dla mnie! ;)

      Usuń
  4. Gdybym nie znała Twojego bloga i zobaczyła te zdjęcia gdzieś w sieci to myślałabym że robi to jakaś pofesjonalna gimnastyczka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj oj. To chyba już nie muszę robić wyzwania skoro jestem jak gimnastyczka ;D

      Usuń
  5. Mam pytanie: od czego zależy "gibkość" ciała? tzn ja mam z tym straszny problem nie przyciągnę np kolan do klatki piersiowej już nie mówiąc o takich wygibasach, dodam że nie jestem otyła, nie mam problemu ze stawami, jedynie kolano szwankuje. Rozumiem że jest to do wypracowania nawet w opornym przypadku? Może mogłabyś dodać notkę o stretchingu dla raczkujących? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie moje małe "ale" odnośnie kolana. To pozycja znana w jodze, tutaj są podane przeciwwskazania do jej wykonywania: http://www.joga-joga.pl/pl106/teksty100/Eka_Pada_Rajakapotasana_I
      Nie wiem, czy warto na siłę męczyć kolano, lepiej, żeby ktoś doświadczony Ci powiedział :) Może jednak lepsze byłaby inna pozycja z wygięciem do tyłu albo jakieś ułatwienie, by nie obciążać kolana?

      Usuń
    2. Stretchnig dla raczkujących. Fajne. Troszkę juz o tym pisłam http://fitness-all-day.blogspot.com/2013/06/zrelaksuj-swoje-ciao-stretching-dobry.html Być może znajdziesz coś dla siebie :)

      "Może jednak lepsze byłaby inna pozycja z wygięciem do tyłu" Będę miała to na uwadze :) Dzięki za sugestie!

      Usuń
    3. Agato, Ty chyba nie masz problemów z kolanami? :) Ale jak ktoś ma, niech lepiej uważa na tego typu pozycje. Niejedno już się w życiu widziało, jak to sobie ludzie kolana niszczyli przy, z pozoru niewinnych, pozycjach. Że już nie wspomnę o słynnym kwiecie lotosu robionym na siłę. Brrr. Powodzenia w dążeniu do celu, już Ci niewiele zostało :)

      Usuń
  6. Chodząc jako dziecko na zajęcia taneczne nigdy nie mogłam tego zrobić i podziwiałam koleżankę, które bez niczego tak mogła się wyginać. Jestem ciekawa jak Ci pójdzie, oczywiście trzymam kciuki i kto wie, jeśli Tobie się uda to później może i ja się podejmę wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest z tą gibkością. To co jeden osiąga bez trudu dla innego jest wielomiesięczną pracą :)

      Usuń
  7. Super! Mam chyba taki sam narożnik :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój jest cały pozaciągany przez pazury Vito ;)

      Usuń
  8. Ha, ha, do widzenia! Ja się chowam przy tych Twoich umiejętnościach :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie lubię takich ćwiczeń wykonywać na czymś miękkim- w Twoim przypadku na tapczanie. Zdecydowanie wolę podłogę :))
    Ale i tak jestem pełna podziwu dla Ciebie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja często rozciągam się na łóżku podczas oglądania serialu :)

      Usuń
  10. Moje ciało jest bardzo oporne...ciągle walczę ze szpagatem:-) gdybym widziała jakieś zmiany wyraźne...a tu nic...://// nie ma jakiejś pigułki na gibkość ? ;P

    OdpowiedzUsuń
  11. Można się nabawić dyskopatii...Wychodzisz poza bezpieczne zakresu ruchów ciała..
    Tomek Fizjo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli mostek, który jest w większości programów nauczania w szkołach też powoduje dyskopatię, bo wygięcie pleców jest w tych ćwiczeniach identyczne?? Nie obawiaj się Tomku. Jestem bardzo ostrożna i zachowawcza przy takich ćwiczeniach. Na pewno nie będę wykonywała nic na siłę. Jeśli poczuję jakikolwiek dyskomfort po prostu zrezygnuję :)

      Usuń
  12. Zrobienie "foki" marzy mi się od dawna ! Czekam na listę ćwiczeń rozciągających od Cb a na razie szukam czegoś, co mi pomoże wykonać taką akrobację :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiedziałam, że ta pozycja nazywa się "foka". Dzięki :)

      Usuń
  13. Ja zabrałam się za foczkę już jakiś czas temu jak przez przypadek trafiłam na filmik
    http://www.youtube.com/watch?v=WVVcw6xdOPY
    dziewczynki wymiatają tam, może i młodziutkie ale z ich filmików można sporo wynieść.
    Polecam zajrzeć :)

    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już kiedyś trafiłam na filmik tych dziewczynek. Są świetne :)

      Usuń
  14. powodzenia :) a ja zaczelam trening interw. który umiescilas na swoim blogu
    wstawiłam do swojej notki gify - mam nadzieje ze nie masz nic przeciwko, w innym przypadku usune

    pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie mam nic przeciwko :) Super, że jesteś :)

      Usuń
  15. hej! droga Agato, a może mogłabyś coś napisać o ćwiczeniach przygotowujących do zrobienia mostka? jak najlepiej się rozciągać, jak ćwiczyć... dla mnie to zawsze było zbyt duże wyzwanie, ale czas to zmienić ;) będę wdzięczna za porady :) pozdrawiam, Edyta :)

    OdpowiedzUsuń
  16. nie ogarniam tego rozciągania .. jest jakas metoda na to?

    OdpowiedzUsuń