piątek, 8 listopada 2013

Ćwiczenie pod lupą

Co może się stać, jeśli wykonujemy ćwiczenie niepoprawnie? 
  • Możemy sobie zrobić krzywdę, ale o tym chyba każdy wie. 
  • Ćwiczenie staje się nieefektywne. Nie osiągniemy wymarzonych rezultatów, bo mięśnie pracują w nieodpowiedni sposób. Naturalne dla człowieka jest ułatwianie sobie czynności. Osoby początkujące, które nigdy nie miały styczności z ćwiczeniami kształtującymi, bądź treningiem siłowym, podświadomie dążą do jak najmniejszej pracy mięśni, na czym szczególnie cierpią nasze stawy, które zaczynają się odzywać po bardzo krótkim czasie.

Bardzo popularne ćwiczenie na grupę mięśni odwodzicieli uda. Z tych, które mogą Was interesować najbardziej (;)) to wszystkie trzy pośladkowe i prosty uda. Robię je na każdym treningu na dolne partie ciała. Można je wykonywać na piłce lub w pozycji leżąc na boku, a jeśli to jest dla Ciebie zbyt mało, możesz dodać obciążenie w postaci gumy do ćwiczeń - polecam!



Dlaczego o nim piszę? Na zajęcia fitness przychodzą za każdym razem nowe osoby. I chyba nie zdarzyło się, żeby taka początkująca osoba wykonała je poprawnie, a jest to bardzo ważne. W innym razie zamienia się ono w bezcelowe machanie nogą. 

 Dodatkowo:
- staraj się NIE wykonywać zamachu nogą, ruch ma być płynny, dla pewności spróbuj przytrzymać nogę w momencie największego napięcia mięśnia
- staraj się, żeby głowa była nad stopą, ale nie wyginaj tułowia w literę C
- noga, na której stoisz powinna być delikatnie ugięta w kolanie
- oczywiście plecy proste, łopatki ściągnięte.

Wykonujecie to ćwiczenie?

43 komentarze:

  1. o tak, więcej takich postów! najlepiej chyba byłoby robić ćwiczenia przed lustrem, ale nie każdy ma takie warunki w domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lustro jak najbardziej wskazane ;) Będzie więcej, a już szczególnie będę szczęśliwa jeśli mi podpowiecie co do jakich ćwiczeń macie wątpliwości :)

      Usuń
  2. Wykonuje i wydaje mi sie że poprawnie, bo czuje że mięśnie pracują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli czujesz to zapewne jest dobrze :)

      Usuń
  3. Lubię je i wydaje mi się że raczej dobrze je wykonuję:)

    U mnie niedługo wpisy na podobny temat się pojawią:) Ale niech to będzie taką małą tajemnicą:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie, że podajesz poprawny sposób wykonywania ćwiczeń :) Jak zwykle wszystko PRO :) Tak btw, kupiłam piłkę, chciałabym na niej ćwiczyć w domu, ale zupełnie nie mam pomysłu gdzie i jak ją przechowywać, żeby nie zagracała mieszkania. Jakieś pomysły? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli masz w miarę niską to na szafie, albo pod biurkiem

      Usuń
    2. Niestety z piłką jest ten problem. Można jej używać jako krzesła, ale i tak ciągle wpada pod nogi nieproszone. Miałam Ci poradzisz szafę jak przedmówca, ale ja na przykład takiej niestety ni posiadam. Ja swoją wciskam po toaletkę, ale wtedy nie mogę wsunąć krzesła ;)

      Usuń
    3. No niestety, szafa się nie nadaje, a biureczko jest raczej atrapą biurka i nic się pod nie nie zmieści, zresztą mój M. przy nim przesiaduje często więc też nie da rady. Zawsze zostaje trzymanie jej w piwnicy, dodatkowy spacerek przed i po treningu ;)

      Usuń
  5. Ja proszę o więcej tego typu postów! Niby ćwiczę od dłuższego czasu, ale fachowcem nie jestem, w przeciwieństwie do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście będę. Tak jak już pisałam proszę o sugestie odnośnie ćwiczeń, które Was zastanawiają :)

      Usuń
  6. Dokładnie, fajne posty ;)
    Oby ich więcej było!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wykonujemy... ;) A raczej, jak tylko wyjdę z zapalenia oskrzeli to wracam na zajęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Akurat dzisiaj wykonywałam to ćwiczenie i sobie dumałam, czy ja to na pewno dobrze robię? przed kolejnym treningiem dla pewności wszystko sprawdzę, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Agata, a możesz mi poradzić, gdzie kupić odpowiednią taśmę do ćwiczeń?

    OdpowiedzUsuń
  10. :))) często robię te ćwiczenie, kolejnym razem przyjrzę się dokładnie czy wszystko jest jak opisałaś :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post! Poproszę o więcej takich :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O tak, uwielbiam to ćwiczenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Raczej zaniedbuję to ćwiczenie, a szkoda. Super, że powstał taki post, może stwórz całą serię takich artykułów analizujących poszczególne ćwiczenia? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Wam się podoba. Mam nadzieję, że będzie użyteczny :)

      Usuń
  14. Jakość ćwiczeń przy codziennych treningach i bieganiu jest bardzo ważna...od kiedy ćwiczę przy lustrze nie bolą mnie kolana w trakcie przysiadów, także warto się skupiać na jakości a nie na ilości...bardzo mądry post. Uwielbiam Twojego Bloga :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ćwiczyć na hura, ale to jest rozwiązanie na krótką metę. Jeśli chcemy cieszyć się zdrowiem i piękną sylwetką całe życie to trzeba podchodzić do ćwiczeń z głową :)

      Usuń
  15. super temat, czekam, aż opiszesz jak poprawnie wykonywać wszelakie brzuszki, chodzi mi o ułożenie głowy, nie mam idealnego kręgosłupa, nic mnie nie boli i mogę ćwiczyć, ale nie chcę właśnie sobie zaszkodzić przez niepoprawne wykonywanie... :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak, to ćwiczenie faktycznie sprawia mi trudność żeby utrzymać barki w linii bioder. Bardzo dobrze mieć takie wskazówki, bo są ludzie, którzy nie zdają sobie sprawy, że robią sobie krzywdę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Czekam na wskazówki deski. Wydaje mi się, że ja mam z nią problem.

    OdpowiedzUsuń
  18. jeśli bede ćwiczyła codziennie abs Mel b oraz 10 minutowy trening brzucha to beda widoczne efekty ? mój brzuszek bedzie płaski ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi powiedzieć, bo nie wiem jak wyglądasz. Brzuszki rzeźbią mięśnie. Jeśli masz tłuszczyk to potrzebny będzie trening cardio lub interwały :)

      Usuń
  19. Witaj! Nawet nie wiesz jak się cieszę, że trafiłam na Twojego bloga!! :) W zasadzie czysty przypadek. Będąc dzisiaj na zakupach moim oczom ukazał się cudowny neonowy top w pepco, a jak to ze mną bywa po powrocie szybciutko musiałam sprawdzić czy są jakieś zadowolone mniej lub bardziej internautki. I trafiłam do Ciebie, przepadłam :D Przejrzałam już wiele postów i kiedy doczytałam się, że łączysz zawody, w taki sposób jak zabłysnął w mojej głowie jakiś czas temu stałaś się również inspiracją :) Na razie muszę skupić się na skończeniu LO ;) Super post, bardzo pouczający. Byłoby super gdybyś napisała post o swojej drodze do tych super zawodów, które wykonujesz. Jeśli taki już jest to pewnie za chwilę do niego dobrnę. Miłej nocy!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę jaki przypadek. Chyba jeszcze bardziej polubię ten top (chociaż trochę farbował btw ;) )
      http://fitness-all-day.blogspot.com/2013/08/jak-zostac-instruktorem-fitness.html - pościk o który pytasz :)

      Usuń
  20. odnosnie nabialu

    http://www.tlustezycie.pl/p/paleo.html

    pkt 8

    OdpowiedzUsuń
  21. wlasnie zauwazylam zmiane banerka ale jestem spostrzegawcza kiedy nastąpiła ta zmiana? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka dni temu :) No tak przecież nie masz facebooka ;) I jak Ci się widzi?

      Usuń