sobota, 16 listopada 2013

Jak ćwiczę brzuch...

Z uwagi na to, że na Blue sweatpants "rekordy popularności" biją posty, gdzie mowa o brzuchu, postanowiłam pokazać Wam jak go ćwiczę. To nie jest żaden film instruktażowy - po prostu moje prywatne wieczorne brzuchy.

Zwykle włączam piosenkę (to już chyba zboczenie zawodowe), bo frazy w muzyce wyznaczają mi ilość powtórzeń, a bity tempo ich wykonywania. Nie muszę nic liczyć - muzyka robi to za mnie. Wybieram dość wolną, żeby spięcia mięśni były wyraźnie zaznaczone. Ta do której ćwiczę w poniższym filmiku ma niecałe 4 minuty. Czasem wykonuję taką serię raz, a czasem trzy. Zależy od tego, która jest godzina i ile mam siły po zajęciach fitness. Nie robię tego codziennie, choć bardzo bym sobie tego życzyła. Ćwiczenia nigdy nie są identyczne.

Nie nakłaniam do oglądania całości, bo w filmiku nie ma nic odkrywczego. W końcowej części jest zmiana pozycji na podpór leżąc przodem i czego nie nakręciłam - stretching. Ćwiczeń ze stopami na podłodze już właściwie nie robię gdy trenuję sama, bo musiałabym "machać" przez 40 minut, żeby poczuć to przyjemne zmęczenie mięśni. Lubię szybko załatwić sprawę ;).


                   

Mam nadzieję, że to jest dla wszystkich oczywista informacja, ale na wszelki wypadek piszę. Pamiętaj! Jeśli chcesz wyrzeźbić mięśnie brzucha to tego typu ćwiczenia są jak najbardziej wskazane. Jeśli na Twoim brzuchu zalega spora warstwa tłuszczyku, to za pomocą takich ćwiczeń nie uzyskasz pięknie zarysowanych mięśni. Tłuszczyk trzeba spalić!

 DIETA, CARDIO, INTERWAŁY

44 komentarze:

  1. Ideał! Zazdroszczę figury i urody ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O i to jest coś dla mnie :) Szybko i skutecznie :P Też nie lubię machać brzuszków po 40 min :) Dzisiaj sobie to zafunduję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie boli Cię kark? Kręgosłup wygięty w łuk, uważaj. Lepiej ćwiczyć wyciągając nieco brodę w górę, patrząc w sufit. I oddychaj, to bardzo ważne.
    Poza tym - ładnie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie ułożenie głowy jest dla mnie zdecydowanie najwygodniejsze. Szczerze mówiąc jeszcze nigdy czułam dyskomfortu, jeśli chodzi ko kark. Dzięki za rady ;)

      Najważniejszą rzeczą o jakiej trzeba pamiętać podczas brzuchów to przyklejanie odcinka lędźwiowego do podłoża. Dzisiaj oglądałam filmik http://www.youtube.com/watch?v=bqxxtxXWMsM
      aż mnie ciary przeszły w 1:44, to jest niedopuszczalne! Nie rozumiem jak można wypuścić coś takiego - to wygląda przecież na profesjonalny projekt...

      ułożenie głowy to rzecz bardziej indywidualna

      Usuń
    2. Masz rację! Wystarczyłoby, gdyby tylko podłożyła sobie łapki pod pupę i część lędźwiowa byłaby przyklejona do podłoża. Brrr... aż mnie ciarki przeszły...

      Usuń
  4. Bardzo fajny blog! Obserwuję i będę tu wpadać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja uwielbiam oglądać Twoje filmiki :)
    Nie wpadłabym na to, żeby ćwiczyć w rytm muzyki nie licząc powtórzeń, ale to o wiele bardziej przyjemne od skupiania się na odliczaniu. Wypróbuję patent!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jak mogłaś na to nie wpaść?! ;)

      Usuń
    2. Sama nie wiem, haha :D Sprawdzę to jutro ;)

      Usuń
  6. ''W rytm muzyki'' mi również dobrze idzie jak leci coś w głośnikach i wystukuje ''takty'':D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wyobrażam sobie ćwiczyć w ciszy :-) także u mnie muzyka też musi być.
    Masz doskonałe ciało !! Masz wyczucie w jego kreowaniu, bo nie jest za bardzo umięśnione!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ostatnio stwierdziłam, że muszę popracować nad ramionami bo są trochę... chude ;)

      Usuń
    2. Tez doszłam do takiego stwierdzenia w wakacje i dopiero niedawno podczas przeglądania zdjęć odkryłam iż widać już efekty :)

      Usuń
  8. Fajny, konkretny zestawik :) Zdecydowanie trzeba przetestować! Jedyny problem mam z podporem, bo nadgarstek się buntuje, ale zawsze można robić podpór na przedramionach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne - na przedramionach też można. Jest też sposób ze zwijaniem ręcznika w rulonik ;)

      Usuń
    2. O, takiego sposobu nie znam :) Poproszę o instrukcje :)

      Usuń
  9. Co to za muzyka?

    OdpowiedzUsuń
  10. idealna jestes! ile wazysz i mierzysz?

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoje filmiki są naprawdę pomocne :) Masz świetną figurę, jesteś taka drobniutka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z natury niestety nie jestem drobniutka ;)

      Usuń
  12. w jaki sposob można "Spalić tłuszczyk" ? :)))
    bardzo bym była wdzięczna jeśli podałabyś jakieś przykładowe ćwiczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że zrobię oddzielną notkę na ten temat. Tak jak napisałam trening aerobowy , interwałowy

      Usuń
  13. Masz piękne ciało! A ćwiczenia w rytm muzyki są super, w ciszy tak jakoś nudno :) Również lubię ćwiczenia, które nie trwają bardzo długo, ale są intensywne i konkretne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej :) od przyszłego tyg. wybieram się na siłownię, wcześniej nigdy nie chodziłam :D Czy mogłabyś zrobić posta z przykładowymi ćwiczeniami dla osoby początkującej, od czego zacząć, jak, ile itd? :D Jeżeli był taki post to można prosić o linka :D Z góry dzięki ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://fitness-all-day.blogspot.com/search/label/ćwiczenia%20siłowe możesz zajrzeć do tego posta

      Myślę, że zawsze warto zaczepić instruktora. On po to tam jest żeby właśnie pomóc początkującym, podpowiedzieć. Najlepiej sprawdź w jakich godzinach możesz go "zastać" :)

      Usuń
  15. tylko 4min?! Muszę zacząć! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko 4 minuty, ale ja czasami powtarzam 2-3 razy :)

      Usuń
  16. Super ćwiczenia! Ja na razie zmagam się z tłuszczykiem, ale jak trochę schudnę, od razu zabieram się za Twoje ćwiczenia :) pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  17. fajny zestaw, szczególnie te ćwiczenia w podporze :) a mam pytanie, czym kierować się w wyborze maty do ćwiczeń? nie jakiś nie wiadomo jakich, po prostu żeby kręgosłup czy kolana nie wbijały się w parkiet. W sklepach takie zwykłe są już dostępne od ok. 20 zł, myślisz że coś takiego wystarczy? Jaka jest Twoja ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ważna sprawa. Jeśli kupisz taką za 20 zł (czyli jak moja) nie będziesz zadowolona. Odkształca się, ślizga po podłodze, jest zbyt krótka. Ja nie ćwiczę dużo w domu dlatego od biedy mogę się poświęcić, ale myślę o zakupie nowej (a może pod choinkę dostaną ;))
      http://mmo.pl/10325-a.html te są całkiem fajne

      http://www.klubben.pl/produkt/prd,MATA%20FITLINE%20AIREX,rid,7246.html ta jest super, ćwiczę na niej w klubie :)

      Usuń
    2. ślicznie dziękuję za odpowiedź :) ta druga niestety obecnie nie na mój budżet, ale już wiem czego szukać :)

      Usuń
    3. Też aktualnie poszukuję dobrej maty, chodzi mi o to żeby przede wszystkim nie ślizgała po podłożu, szukam czegoś pomiędzy czyli w granicy 50-70 zl bo uważam że 190zł to troszke za duzo jak na takie akcesoria, chociaz te na aqua sa naprawde świetne. Jedyne na czym bym nie oszczedzała to dobre buty do fitnesu, mogłabyś coś polecić Agato do typowych zajęć fitness?:) Marta.T

      Usuń
  18. Ma Pani świetny blog, podziwiam Panią i w dwa dni przeczytałam wszystkie notki! Mam prośbę, wszędzie zamieszczane są ćwiczenia na brzuch, ale właśnie na płaski, żeby już miec miesnie. Moglaby Pani poswiecic jakas notke o wlasnie aerobach, cardio? Jak spalic tluszczyk? pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo trafne spostrzeżenie. Postaram się czym prędzej napisać na ten temat :)

      Usuń
  19. Agatko, od kiedy odkryłam Twój blog to nie ma dnia, żebym nie sprawdziła, czy nie dodałaś może nowej notki. PODZIWIAM!

    OdpowiedzUsuń
  20. Agata napisałam bardzo podobny post do twojego, mam nadzieję,że ci to nie przeszkadza, w sumie zainspirowałaś mnie do odpowiedzi na pytanie, które zadaje mi wiele biegaczek:)

    OdpowiedzUsuń
  21. mam taka sytuację, ze juz mam teoretycznie płaski brzuch ale w dolnej części lekko odstaje, mam tam taka mała warstewke tluszczu, która doprowadza mnie do szału :( masz moze jakies rady jak sie go pozbyć i cieszyć sie idealną deską?:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dla mnie nie ma lepszego ćwiczenia niż brzuszki. Największe ilości brzuszków wykonuję przy swojej ulubionej muzyce. To działa na mnie bardzo motywująco :)

    OdpowiedzUsuń
  23. No i dobrze ćwiczysz! Tak ma być jak mawia mój mistrz :D

    OdpowiedzUsuń