sobota, 2 listopada 2013

Listopadowe nowości w moim treningu - ćwiczenia na mięśnie brzucha (gify)


Jaki może być błąd popełniany przy treningach, a nie związany z techniką wykonywania ćwiczeń? (Oczywiście jeśli liczysz na progres)

Stosowanie jednakowych bodźców treningowych przez zbyt długi czas:

- stosowanie jednakowego obciążenia treningowego (np. dystans biegowy, ciężar obciążenia przy wykonywanych ćwiczeniach, ilość powtórzeń, ilość serii)

- stosowanie tych samych ćwiczeń. 


O tym ostatnim dzisiaj mowa w moim pości. 


Jeśli trening, który wykonywałeś do tej pory przestaje sprawiać ci trudność oznacza to, że Twoje ciało przystosowało się do tych bodźców. Najlepszym rozwiązaniem jest zwiększenie obciążenia, ilości powtórzeń lub zmiana ćwiczenia. Co jakiś czas zaglądam do swojej głowy i staram się wyszukać nowych lub zapomnianych ćwiczeń. Próbuję też wykonać te, które kiedyś sprawiały mi trudność na tyle, że nie mogłam zrobić kilku powtórzeń zachowując idealną technikę (jest to dla mnie ważnie, bo na zajęciach nie mogę ćwiczyć byle jak). Choć Ewa Chodakowska jest krytykowana, ja zgadzam się z nią na pewno w jednym. Najlepsze są ćwiczenia angażujące całe ciało. Choć doceniam walory treningu siłowego i lubię od czasu do czasu się tam pojawić, na dłuższą metę nie odpowiada mi izolacja mięśni jak ma miejsce przy pracy na maszynach. Moje osobiste zdanie. Nie denerwujcie się pasjonaci siłowni. Was też uwielbiam. Żywię gorące uczucia do wszystkich aktywnych, nie zależnie od dyscypliny.

Przedstawiam kilka odkurzonych propozycji na listopad. Skupiłam się na brzuchu :)

1
2
3
4
5
6
7
8
i bonusik :)


61 komentarzy:

  1. Ja chyba właśnie dość często popadałam w treningową rutynę. Niby starałam się zachować różnorodność, np. nie ćwiczyłam 5 razy w tygodniu ciągle tego samego zestawu, ale już nawet wykonywanie tego samego zestawu 2-3 razy w tygodniu przez miesiąc wydawało się nieco nużyć mnie i moje mięśnie. Dlatego teraz postawiłam na różnorodność i daję sobie miesiąc na przetestowanie nowego sposobu - każdego dnia treningowego, będę ćwiczyć coś innego. Cardio, HIIT, siłowe z hantlami, rzeźbiące bez hantli... żebym nie miała czasu się znudzić:)
    A na te gify aż miło patrzeć, ja ciągle mam ogromne problemy z opuszczaniem prostych nóg tuż nad ziemię, jak w ćwiczeniach 3, 4, 5... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktyka czyni mistrza, także głowa do góry :) Ja pamiętam, jak dla mnie plank to było mega wyzwanie. Nie potrafiłam wytrwać 10 sekund, serio. A teraz? Spokojnie mogę zrobić ćwiczenia z 1 i 2 gifa :))

      Usuń
    2. Te 1 i 2 też jakiś czas temu sprawiały mi problem :) Ja nie zmieniam treningu całkowicie za każdym razem. Co jakiś czas wprowadzam nowe ćwiczenia :)

      Usuń
  2. Większość z tych ćwiczeń wykonuję regularnie, niektóre pojawiają się również w ZWOWach :)
    A co myślisz o częstotliwości wykonywania ćwiczeń na mięśnie brzucha? Można codziennie czy uważasz, że powinno się jednak robić przerwy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zrobiłam w życiu jeden ZWOW. Świetne treningi i nie da się ukryć, że wymagające ;) Moim zdaniem można wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha codziennie, ale swoją drogą nic się nie stanie jeśli pojawi się jeden dzień przerwy :)

      Usuń
  3. kurcze super pomysły... na pewno wykorzystam w tym miesiącu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne:) Na pewno co niektóre wykorzystam u siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. pamiętam jak na początku mojej przygody z fitnessem tych dwóch pierwszych ćwiczeń właściwie nie byłam w stanie wykonać - a teraz to pestka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam moje pierwsze podejście do jedynki. Myślałam, że padnę ze śmiechu jaka jestem naiwna uważając, że to proste ;)

      Usuń
  6. ja ostatnie wykonuję na piłce szwajcarskiej, mięśnie palą, oj palą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak na piłce :) Idealny przyrząd do tego ćwiczenia :)

      Usuń
  7. Fajne te gify :) Najbardziej odpowiada mi ten ostatni - "bonusik :)

    OdpowiedzUsuń
  8. fantastyczne gify, jak i pomysły na ćwiczenia. Perfecto!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno kilka ćwiczeń wykonam:) Ja zmieniam średnio co 4 tygodnie programy treningowe:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne te ćwiczenia, wiele z nich jeszcze nie robiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. swietny trening mega profesjonalne piękne gify! cudowne :))

    OdpowiedzUsuń
  12. swietne gify ;) w wolnej chwili zapraszamy do nas ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. byłabyś o niebo lepszą trenerką całej Polski niż ta lansowana obecnie... ;)

    chcemy więcej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie pisz takich rzeczy bo mi się tutaj zaraz poleje lawina hejterstwa ;) Nie chciałaby - trzeba mieć twardy tyłek jak Ewa Chodakowaska, żeby znosić te wszystkie obelgi. Mogę być co najwyżej trenerką połowy Kalisza ;)

      Usuń
  14. Witam, Agato czy mogłabyś podkreślić które ćwiczenia najlepiej działają na "dolne partie brzucha". Ja i kilka moich koleżanek mamy podobny problem, w wyższej części brzucha zaczynają "zarysowywać się" mięśnie, niestety na wysokości pępka i niżej pozostaje zalegający i brzydko wystający tłuszczyk :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3, 4, 5, 7 są idealnymi przykładami :), ale pamiętajcie, że ćwiczeniami tego typu nie spali się tłuszczyku. Nie wiem ile go tam macie... Być może warto zrobić trochę treningów aerobowych bądź interwałowych :)

      Usuń
  15. Tutaj masz rację- trzeba zmieniać treningi i urozmaicać sobie życie nowościami....ale powiedz mi jedno...gdzieś Ty się wspięła? :D na dachu robisz trening? :D że niby takie urozmaicenie też wskazane? ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, właśnie: też się chciałam zapytać o miejsce robienia zdjęć! ;-P

      Usuń
    2. Wielki taras w moim rodzinnym domu :)

      Usuń
  16. trenigowa rutyna potrafi zgubic, prawda.

    super cwiczenia, sama z nich korzystam :) gify jak zwykle czadowe!

    milego!

    OdpowiedzUsuń
  17. O dziś ćwiczę razem z Tobą! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gify dają niesamowitego kopa do działania. Patrzę z jaką lekkością wykonujesz wszystkie te ćwiczenia i myślę: też tak chcę! Będę ćwiczyć razem z Tobą! Dziękuję :)

      Usuń
  18. Jak ja uwielbiam Twoje gify :D
    Wykorzystam te ćwiczenia w najbliższym domowym treningu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. świetny pomysł z tymi gifami, ja bym na to nigdy nie wpadła :)
    ja na brzuch wykonuję aerobiczną 6 weidera :)

    wera-weeraa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja już mam tak z przyzwyczajenia, że w pierwszym dniu miesiąca wyszukuję nowe ćwiczenia, które będę wykonywała przez te 30-31dni. A potem inne, i tak w kółko. I to też nie tylko dlatego, że przestają mi sprawiać trudność, ale też dlatego, że się szybko nudzę i nie potrafiłabym wytrzymać dłużej z jednym zestawem ćwiczeń.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bonusik w postaci tricepsowych pompek- super!!

    OdpowiedzUsuń
  22. wooowww!! szkoda że płowy tych ćwiczeń moje ciało nie jest w stanie wykonać:) Jesteś mega motywacją:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się co przejmować. Są trudne , a wcale nie tak dawno niektórych i ja nie mogłam zrobić :)

      Usuń
  23. Trafiłam na Twojego bloga wędrując sobie po sieci i przyznam szczerze, że jestem zachwycona! śliczna z Ciebie dziewczyna, z wspaniałą figurą, wypracowaną ciężką pracą. Do tego Twoje wpisy są zawsze optymistyczne, motywujące, bardzo ciekawe i co najważniejsze, podparte konkretną wiedzą. Przeczytałam wszystkie posty za jednym zamachem :) Bardzo się cieszę, że tu trafiłam i na pewno będę śledzić na bieżąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takich czytelników to ja lubię!! ;) :*

      Usuń
  24. Cudowny blog! Zapisałam do obserwowanych. Dziś chyba cały nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  25. witaj!
    trafiłam na Twojego bloga dopiero wczoraj, ale z pewnością zostane tu dłużej. Planuje włączyć powyższe ćwiczenia na brzuch do swojego planu treningowego. Oczywiście będę łączyć je z treningiem cardio, aby też coś spalić. Jestem osobą szczupłą, chciałabym wyrzeźbić brzuch. Tłuszczyku troszkę mam, ale nie jest go aż tak dużo. Czy 10 powtórzeń z każdego ćw wykonane w trzech seriach na początek będą ok? Z czasem zwiększe ilość.
    Pozdrawiam,
    Paula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie w moich skromnych progach :) Co do treningu ...
      10-12 powtórzeń może być na początek. Żeby trening był efektywniejszy 2-3 serie. Potem możesz zwiększyć do 16-18 powtórzeń :)

      Usuń
    2. dziękuję za odp. jutro wypróbuje swoje możliwości i dostosuje ilość powtórzeń :) Pozdrawiam:)
      Paula

      Usuń
  26. Hej! ;-)) przeczytałam wszystkie postyy ;D ii... uwielbiam Twoje cialo!
    mam pytanie, czy ćwiczysz z kolczykiem w pepku? czy kolczyk przeszkadza w cwiczeniach brzucha? marzy mi sie taki brzuch z kolczykiem, ale nie wiem w ktorej kolejnosci to zrobic :P najpierw brzuch, a potem kolczyk, czy mozna rownoczesnie (kolczyka szybciej sie doczekam niz brzuszka niestety ) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. świetne ćwiczenia,z pewnością któreś wykorzystam w moim codziennym treningu :)
    p.s-miałam wrażenie,że dzisiaj spotkałam Cię w galerii w Condizione :D To mozliwe;>

    OdpowiedzUsuń
  28. Niestety nie ;) Dzisiaj mnie tak nie było - jestem tylko w środy :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zgadzam się z Tobą, trzeba zmieniać co jakiś czas ćwiczenia i angażować całe ciało:)
    Ja już szału dostaję,bo przez chorobę nie ćwiczyłam 4 dni:(
    pozdrawiam,
    Roksana

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja też uwielbiam Twoje gify!
    I aż jestem w szoku że udało mi się zrobić ćwiczenie 1 i 2 bez padnięcia na ziemię po pierwszym razie, bo szczerze mówiąc to tego się spodziewałam :D
    Chyba jednak ćw.6 jest moim ulubionym, robiłam już kiedyś podobne tylko z 2kg ciężarkiem w rękach :)

    OdpowiedzUsuń
  31. swietny blog ! znalazlam go przypadkiem i juz trafil do moich ulubionych :) bede regularnie odwiedzac!

    spodobaly mi sie tez cwiczenia ze sztanga. Z checia bym je sprawdzila. Tylko mam pytanie do Ciebie, jakiej dlugosci gryf bylby najlepszy na poczatek? (mam 166 cm wzrostu,budowa raczej drobna )

    OdpowiedzUsuń
  32. Super blog.Mam pytanie.Czy dałoby się coś zrobić z moimi ogromnie umięśnionymi nogami?

    OdpowiedzUsuń
  33. Super ćwiczenia, niestety kilka dla mnie niewykonalnych, przynajmniej na razie ;-) Ale część wykorzystam na pewno.
    P.S. Ciekawy i inspirujący blog. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń