czwartek, 28 listopada 2013

Piłka lekarska - mój hit

Przedstawiam kilka ćwiczeń które, ostatnio bardzo polubiłam. Z piłką lekarską nie ćwiczę często. Ku mojej rozpaczy w klubach nie ma ich aż tyle, żeby obdzielić trzydziestoosobową grupę, dlatego chwytam po nie jeśli frekwencja nie dopisze, albo od rana, bo wtedy jest znacznie mniej osób. 

W czym piłka jest lepsza od kettla czy hantli? Jest bardziej wymagająca, bo ma tendencje do "uciekania" i wyślizgiwania się. Nie ma nawet mowy o jakimkolwiek rozluźnieniu brzucha czy ramion. Jest świetna do ćwiczeń w podporach typu deska, bo trzeba zaangażować mięśnie głębokie, podobnie jak w ćwiczeniach z dużą piłką gimnastyczną. 

Na załączonych gifach wykorzystuję 7 kg piłkę i przyznaję, że nie było łatwo. Szczególnie, gdy chciałam wykonać np. burpee w szybkim tempie czy skręty tułowia w siadzie o nogach uniesionych. Mięśnie pracują do granic i już dawno nie czułam się tak fajnie podczas treningu. Pamiętajcie, żeby urozmaicać ćwiczenia - dobrze Wam to zrobi. Można użyć chociażby baniaka z wodą, ciężkiej torby podróżnej czy piłki do siatkówki (w podporach). 

Jest też kilka ćwiczeń bez przyrządu, w których nacisk jest głównie na obręcz barkową.

Dajcie znać czy robicie te ćwiczenia i czy lubicie piłki lekarskie. Swoją drogą do niedawna kojarzyły mi się tylko i wyłącznie z rzutem za plecy, który chyba każdy zna ze szkoły ;). 








Powyższe ćwiczenia nie są w przypadkowej kolejności. Jeśli podobał Ci się mój fitness interwał to spróbuj również tego :). Każde ćwiczenie po minucie w 3 seriach

***

Ćwiczenia na barki i ramiona


Dobrze, że się nie widziałam podczas wykonywania tego ćwiczenia, bo chyba bym nie dokończyła ze śmiechu. Jak dzięcioł ;)


Zrobiłam małe oszustwo przy tworzeniu tego gifa, bo droga powrotna z tego ćwiczenia to istna masakra i nie wyglądała książkowo...


Nad tym pracuję! Dziesięć głębokich pompek mnie zadowoli :)


Jestem chyba jakimś wybrykiem natury. Moje ramiona raz wyglądają okazale a raz są chude. Mimo wszystko chciałabym trochę popracować nad barkami, bo są ... "wieszakowate"







31 komentarzy:

  1. Ja to nawet w szkole nie miałam rzutu za plecy, przynajmniej już nie kojarzę :P

    Ale widzę, że świetne ćwiczenia można z tą piłką zdziałać! :)) Nie mam żadnej możliwości ćwiczenia z taką piłką, bo nie chodzę na siłownię, ale na pewno byłoby świetnie!

    Co do ramion, faktycznie są dość "chude" jak na umięśnione. Chociaż ja tam niezbyt lubię, kiedy dziewczyny są bardzo umięśnione, dla mnie najlepsze są takie w połowie :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepiej mieć ramiona, które się nam samym podobają, a nie innym ;-) a Twoje są idealne!!
    Gify mega profesjonalne i połowę z tych ćwiczeń wykonuję. Ostatnio na siłowni wykorzystuję piłkę lekarską i w moim odczuciu jest łatwiejsza w obsłudze niż kettlebell- ale to najwidoczniej bardzo indywidualna sprawa. Piłkę lekarską trzymam blisko ciała i nadgarstki się nie wykręcają. Przy pracy z kettlem muszę się koncentrować na nadgarstkach...
    Fajnie sie tak patrzy jak ktoś trenuje w pocie czoła :D chcę więcej!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pompki w staniu na rękach to coś co mega mi imponuje i bardzo chciałabym się nauczyć je wykonywać... na razie nawet klasyczne męskie mi nie idą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. to mnie zaskoczyłaś ćwiczeniami :) nigdy nie miałam styczności z piłką lekarską.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ciało i bardzo ciekawe gify. Kiedyś próbowałam robić to ćwiczenie z "oszukanego" gifu i przyznaję powrót jest ciężki... :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam Twoje gify! są bardzo profesjonalne :) ćwiczenia mi są znane, ale na piłce są dużo większym wyzwaniem ;) ćwiczenie, o którym wspominasz, że ma trudną drogę powrotną znam z treningów zuzki light - nazywa je 'divebomber push up' - i rzeczywiście, powrót do pozycji wyjściowej to masakra :P perfekcyjne opanowanie go jest na mojej liście celów, a tymczasem robię nieco prostsze modyfikacje ;)
    pozdrawiam, Edyta

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne ćwiczenia! Na pewno je wykorzystam:)
    Pracuję nad takimi ramionami!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne ćwiczenia! no i cudowne ramiona :) kobieta powinna mieć silne i chociaż trochę umięśnione ramiona :) moja nauczycielka od wf zawsze prowadzi różnorodne zajęcia, np: koszykówka, siatkówka, lekkoatletyka, fitness, pilates i wiele innych :) bardzo podobają mi się te zajęcia z użyciem piłki lekarskiej, super sprawa! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. u mnie w klubie nie ma piłeczek :( ale lubiłam na wf-ie zawsze lekarską :D fajne gify :D

    OdpowiedzUsuń
  10. masz piekne ciało! u mnie w klubie jest mnóstwo piłek do wyboru, więc na pewno skorzystam z ćwiczeń ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne plecy,barki ramiona. Widać że jest w nich wiele pracy,a do dopracowania masz bardzo mało więc to kwestia czasu.

    Gifami jestem zachwycona,a raczej Twoim profesjonalizmem. ''Spidera'' robię w podporze,niektóre z powyższych również robiłam lub robię a teraz moim wyzwaniem będą pompki w staniu na rękach,jeśli dopracuje męskie bo jak narazie cienko z tym:D

    Z taka piłką to coś fajnego,ale i bez tego się da. Naładować plecak kamieniami i jazda:D

    p.s. ''Jak dzięcioł ;)'' ten tekst mnie rozbroił:D jak się przyjrzałam to rzeczywiście:D Ale nie to się liczy tylko to co robisz:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwsze ćwiczenie często robię ale z piłką 10 kg, przysiad głębszy, a piłkę zatrzymuję nad kolanami. Daje popalić wewnętrznej stronie ud :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Super :) Cieszę się, że jutro idę na siłownię :) Piłka lekarska jest, więc spróbuję Twoich ćwiczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Agata, ech Agata... i poszłam, na dół, do salonu po piłkę lekarską :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pompki w staniu na rękach- jestem pod ogromnym wrażeniem! a ramiona są super:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacja! podziwiam Cie za tworzenie tak swietnych gifow :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Naprawdę ciekawy post, choć piłki lekarskiej do domu, to już chyba nie zakupię, bo mnie w końcu wymeldują :-) Bardzo fajnie prezentujesz ćwiczenia, tak trzymaj!

    OdpowiedzUsuń
  18. A mi powroty w dive bombers wychodzą, chociaż nie od razu tak było. Znając Ciebie, za tydzień pokażesz nam "książkowe" wykonanie :D
    Pompki w staniu na rękach to dla mnie totalna abstrakcja, zazdroszczę okropnie! :)

    BTW - skąd masz te legginsy? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pozwole sobie odpowiedziec bo też je mam:D są z h&m - dział dziecięcy. btw, szkoda by mi było nosić je na trening, bo je uwielbiam!:D

      Usuń
    2. Dzięki! :) Mam nadzieję, że znajdę je jeszcze w przyszłym tygodniu :)

      Usuń
  19. Piłka lekarska kojarzy mi się z tylko z zajęciami wychowania fizycznego. Z tego co pamiętam, nikt nie darzył miłością tego przyrządu. A jednak nauczyciele wf-u (tak znienawidzeni) wiedzieli co dobre... :)

    OdpowiedzUsuń
  20. umięśnione :) jesteś po prostu świetna :)!

    OdpowiedzUsuń
  21. A nie byłoby Ci łatwiej wrócić z pompków, gdybyś stanęła bliżej ściany?

    OdpowiedzUsuń
  22. Przypomniałaś mi o tej piłce lekarskiej teraz! Faktycznie świetna rzecz :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Teraz chyba piłki lekarskie wszyscy zastępują np. kettlebellami. A plecy baaardzo ładnie zarysowane. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. a czy zamiast piłki lekarskiej może byc zwykła piłka np. do siatki albo do kosza? ;D

    OdpowiedzUsuń
  25. Czy przy ćwiczeniach z piłką lepiej spala się tłuszcz i rzeźbią mięśnie

    OdpowiedzUsuń
  26. pompki na rękach i dive bombers - moje marzenie... obu ćwiczeń kompletnie nei potrafie wykonać :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Masz absolutnie najcudowniejsze damskie ramiona jakie widziałam. Są dla mnie wielką inspiracją, od dzisiaj przypominam sobie o moich zakurzonych hantlach i zaczynam ten trening http://fitness-all-day.blogspot.com/2013/05/jak-wyrzezbiam-ramiona-i-nie-tylko-gify.html. Mam nadzieję, że za jakieś pół roku zobaczę zadowalające efekty.
    Ile razy w tyg. proponujesz trening?
    I jeśli mogę zadać jeszcze jedno pytanie: oczywiście stopniowo zwiększać obciążenie, prawda?
    Ps. Jak widzę kobietę z takimi ramionami to od razu myślę, że silna z niej babka;)

    Pozdrawiam Cię serdecznie, pisz jak najczęściej

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo mi się to podoba :) przepisałam sobie wszystkie na karteczkę i jutro zabieram ją do klubu !!! Dam znać jak mi poszło :)

    OdpowiedzUsuń
  29. dlaczego Ty jestes z Kalisza albo ja nie jestem stamtad? ;(((( uwielbiam Cie dziewczyno !!!!

    OdpowiedzUsuń