sobota, 21 grudnia 2013

Proste ćwiczenia to najlepsze ćwiczenia. Brzuch


Trzy podstawowe warunki!

Jeśli masz nadwagę, albo jesteś szczupłą osobą, ale Twój tłuszczyk odkłada się w okolicach brzucha to wykonywanie samych ćwiczeń wzmacniających nie da oczekiwanego efektu (czyt. twardego i płaskiego brzuszka). 

Wszystkie trzy najlepiej spełniać jednocześnie. Zdrowa i czysta dieta to niezaprzeczalnie i niepodważalnie najważniejszy warunek, aby cieszyć się nie tylko płaskim brzuchem, ale w ogóle szczupłą sylwetką. O tym co to jest trening cardio, czyli spalający tłuszcz pisałam tutaj, a wszystkie ćwiczenia skierowane na tą często problemową partię znajdziesz tutaj.

Kto ma jeszcze złudzenia, że istnieją magiczne sposoby, cudowne (niemęczące) treningi i droga na skróty? Jeśli nie to brawo, a jeśli tak to <klik>. Veronike Wam wytłumaczy ;)

W sieci można zaleźć masę ćwiczeń ABS. Lubię wprowadzać nowości do swoich treningów i często poszukuję fajnych ćwiczeń i inspiracji, ale nie daję się zwariować. Proste ćwiczenia są często najskuteczniejsze i właśnie takie przedstawiam Wam dzisiaj. Robiłam je przez ostatnie dwa tygodnie i zaraz po świętach wymieniam na "nowe". Nie wyobrażam sobie ćwiczyć przez kilka miesięcy tego samego zestawu. Wiem, że macie swoje ulubione treningi Ewy Chodakowskiej, Jillian Michaels czy Mel B, ale pamiętajcie! Ciało bardzo szybko adaptuje się do określonego wysiłku i powtarzanie w kółko tych samych ćwiczeń nie ma większego sensu jeśli chcecie iść naprzód. 

20 powtórzeń każdego ćwiczenia (ćwiczenie nr 3 - 20x na każdą stronę)
3-4 serie

- między ćwiczeniami nie ma przerw, przechodzę płynnie z jednego do drugiego
- między seriami przerwa 10-15 sekund
- zwróćcie uwagę na plecy - nie ma jednego momentu, żeby były oderwane od maty. Odcinek lędźwiowy jest przez cały czas wykonywania serii przyklejony - nawet nie macie pojęcia jak to potrafi zmęczyć brzuch :)
- łopatki odrywam delikatnie od maty, żeby jeszcze mocniej zaokrąglić plecy i docisnąć odcinek lędźwiowy

Ćwiczenia 1,2 i 3 są skierowane na dolną część brzucha. 


Idą święta, ale to nic nie zmienia. Od bycia fit nie ma wolnego :)

30 komentarzy:

  1. Wiem, że to nie jest tematem notki, ale iść naprzód z postępami to jak cofać się do tyłu. ;) Przepraszam, ale ogólnie bardzo dobrze piszesz i po prostu nie mogłam zostawić tego koszmarka stylistycznego bez komentarza. Ćwiczenia świetne. :)

    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanim poprawisz innych, pochyl się nad własną stylistyką - nie można cofnąć się w tył!

      Usuń
    2. Zanim zaczniesz poprawiać, przeczytaj uważnie komentarz, który krytykujesz, ponieważ osoba nad Tobą właśnie na ten aspekt zwróciła uwagę, a 'cofanie się do tyłu' miało posłużyć za porównanie.

      Usuń
  2. Dzięki Agnieszka :) Wiesz - zastanawiałam się chwilę nad tym ale olałam sprawę. Chyba włączyłam świąteczny tryb niemyślenia. Już poprawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zauważyłam, że te trzy warunki wymieniłaś w odpowiedniej kolejności według ich wagi - nie wiem, czy zamierzenie ;)
    Ja znalazłam świetne ćwiczenia na brzuch z hantlami i mimo tego, że są okropnie nudne, to cholernie skuteczne ;) Łącznie trwają tylko 7:30, a dzięki temu, że używam regulowanych hantli, nie będę musiała ich przez jakiś czas zmieniać, a tylko zwiększać obciążenie.
    Twoje propozycje podobają mi się przede wszystkim z tego względu, że działają na dolne partie mięśni brzucha, a to chyba najcięższa do wytrenowania partia u kobiet :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maggie, a mogłabyś napisać u siebie o tych ćwiczeniach? jako, że są krótkie i z hantlami, to bardzo mnie zainteresowały :D

      Usuń
    2. Napiszę w przyszłym tygodniu. Czekam tylko na słoneczny poranek żeby zrobić sensowne gify :)

      Usuń
  4. Sama tak trenuję swój brzuch, poświęcam mu 1 dzień w tygodniu, reszta efektu to posiłki jakie jem. Dziś poćwiczę ABS :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię każde z tych ćwiczeń na brzuch, tyl,e że z tym pierwszym na górze po lewo mam mały problem bo przy jednoczesnym odkładaniu pięt i opuszczaniem rąk czuję, że lędźwie minimalnie odrywam od maty:/ problemu nie ma gdy na zmianę opuszczam nogi...zła technika??

    Agatko po cichu liczę na pojawienie się posta jak przetrwać świąteczne obżarstwo bo już od dziś grzeszę słodkościami od przyjezdnej rodzinki. Ciężka sprawa odmówić sobie tego, co mamy na wyciągnięcie ręki. Zazwyczaj po prostu nie kupuje żadnych słodyczy a jak ich nie ma w domu to nie kusi. Jutro odmrażam malinki :D Pzdr, Marta.Tu

    OdpowiedzUsuń
  6. chyba muszę w końcu zacząć ćwiczyć ten brzuch :p

    OdpowiedzUsuń
  7. ja uwielbiam dragon flag :) to jest dopiero challenge :D Super post!!
    Trzeba uswiadamiać ludziom, że 70% rezultatów to dieta a tylko 30% ćwiczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze piszesz,te trzy czynniki są najważniejsze i do tego urozmaicanie.

    A dzięki takim wpisom szybko je znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. dolne mięśnie brzucha mnie osobiście ćwiczy się najciężej ;) niemniej ćwiczę mój brzuch 3x/week i staram się, aby każdy tydzień przynosił nowe powtórzenia albo nowe serie.
    i oczywiście dieta, dieta i jeszcze raz dieta :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie napisane :) Niestety wiele osób skupia się na samych treningach mięśni brzucha, zapominając o cardio no i przede wszystkich i kuchni, która jest najważniejsza w przypadku brzucha. Bardzo fajne ćwiczenia :) I masz świętą rację, od bycia fit nigdy nie ma wolnego!

    OdpowiedzUsuń
  11. Super! Chciałam właśnie troszkę zadbać o mój brzuszek z racji wolnego czasu, lecz dotychczasowe zestawy były strasznie długie, ciężko więc było mi zmobilizować się do nich. Ten jest super! Dziekuję!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnie 4 ćwiczenie robię w innej formie,ale Twoja też mi się podoba. Najlepsze zdanie na koniec,co racja to racja! :))

    Pozdrawiam! Wesołych Świąt :)
    www.run-vegan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoje gify są najlepsze! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety, czy to jest brzuch czy inna część ciała, dieta jest ważna. Ćwiczyć uwielbiam, ale z zachowaniem dobrej diety mam spory problem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Treningi są proste, czyste jedzenie jest wyzwaniem :) Niestety dobry abs jest bardzo ciężki do osiągnięcia. Gratuluję Tobie Agato, zdjęcia Twojego brzucha zawsze sprawiają że się ślinię :)

    PS Jeśli mogę, małe sprostowanie. Widzę, że parę w komentarzach osób źle interpretuje stwierdzenie "dolne partie brzucha". Mięsień prosty brzucha jest jeden. W ćwiczeniach typu spięcia pracuje cały, jednak może intensywniej pracować góra lub dół. Tak, jak napisała Agata, w ćwiczeniach 1,2,3 pracuje mocniej dolna partia (a nie dolne mięśnie brzucha) ;)
    PS2 Łatwo też zauważyć, że dużo szybciej zarysowuje się górna część mięśnia. To kwestia tego, że tłuszcz o wiele chętniej zalega na dolnej oponce. I tu znowu powraca kwestia diety ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. słusznie! ja nie mogę już słuchać koleżanek, które albo katują się na siłowni, a potem jedzą pizzę, albo co gorsza męczą się na jakiś beznadziejnych dietach typu dukan i nie ćwiczą nic.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak to mówią: "nie ma że święta" :))) tak jak piszesz w poście wyżej- umiar nas uratuje :)))

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja tak trochę nie na temat, gdzie znalazłaś te spodenki z pierwszego zdjęcia? ;D [wiem, że teoretycznie w okresie przed i wakacyjnym są one wszędzie, ale ja jakoś tego "wszędzie" nie mogę znaleźć..!]

    OdpowiedzUsuń
  19. oj męczy :) dziś jedna seria ;/ co drugi dzień będę dodawać kolejną. Myślisz,że to oki?

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam Twojego bloga, zaglądam tu prawie codziennie :) Mam jedno pytanie, jestem szczupłą osobą żeby nie powiedzieć bardzo szczupłą, ale mięśni brak więc codziennie staram się przynajmniej 40 minut poświęcić na trening. Problem w tym, że nie chce schudnąć, jak to pogodzić tzn ćwiczyć, nabierać mięśni ale nie schudnąć? I czy dieta w moim przypadku też jest wskazana? :D
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :>

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak zawsze super ćwiczenia! Od gifów wolę filmiki ale i tak ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  22. Agata, a co myślisz o słynnym programie ABS II? Probowalas? Znasz osoby które probowaly, miały efekty? ######Katiowl#####

    OdpowiedzUsuń
  23. Dla mnie trening to podstawa tylko teraz jestem w ciąży i się mocno oszczędzam :P

    OdpowiedzUsuń
  24. Zdecydowanie proste ćwiczenia są najlepsze :) Ja nie lubię takich wymyślnych

    OdpowiedzUsuń