niedziela, 8 grudnia 2013

Prosty relaks dla pleców


Często pytacie mnie w mailach co zrobić z bolącymi plecami. Chodzi szczególnie o odcinek lędźwiowy. 

Na wstępie zapraszam do posta o prostych plecach <klik>. Są tam ważne informacje, które załączyłabym do tej notki, ale nie ma sensu ich powielać, więc po prostu odsyłam. 

Ból może pojawiać się po bardzo długim dniu na nogach, siedzeniu w niewygodnej pozycji i bardzo często po źle wykonywanych ćwiczeniach. Jeśli czujesz go w dolnej części pleców po wykonywaniu brzuchów to wielce prawdopodobne, że wybrany przez Ciebie zestaw jest aktualnie zbyt trudny i zamiast aktywować mięśnie brzucha, nadwyrężasz plecy! 

Jeśli ta dolegliwość powtarza się i jest bardzo uciążliwa to warto skonsultować się z lekarzem specjalistą. 

Mój sposób na zmęczone plecy





Koci grzbiet, ale bez skłonu tułowia do tył, czyli bez przeprostu pleców. 







W tym ćwiczeniu należy kierować najwyżej wysunięty punkt pleców w kierunku sufitu. Ramiona obejmują uda tuż nad kolanami i stawiają opór. Jest to idealny i najlepszy sposób na rozciągnięcie pleców np. po treningu na siłowni. Nie znam lepszego!





Trzy pozycje do rolowania pleców. Świetny relaks. Odpręża kłopotliwy odcinek lędźwiowy, grzbiet i szyję. Pozostań kilka sekund w skłonie i poczuj jak zmęczenie odpływa! 
Pamiętaj o spokojnych i głębokich oddechach podczas wszystkich ćwiczeń :)




Oprócz tego gorąca kąpiel i wygodny materac :)

33 komentarze:

  1. Bardzo przydatne ćwiczenia na bolące i zmęczone plecki. A dodatkowo do kąpieli i wygodnego materacyka, masaż raz w tygodniu :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Części ćwiczeń nie znałam, a na pewno się przydadzą :) Uwielbiam rozciągać plecy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój post o rozciąganiu był świetny :)

      Usuń
  3. O tak tak,dwie pierwsze propozycje są na plecy jak ''balsam'',kojące:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Agata, prawie nikt nie pisze o rozciąganiu pleców i (co jeszcze gorzej) mało który trener każe je rozciągać, a przecież to bardzo ważne! Od jutra spróbuję Twojego sposobu, bo sama do tej pory robiłam to trochę inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać jak poszło :)

      Usuń
    2. Robiłam wczoraj i jak za bardzo się wygnę to czuję jakby blokadę w mostku, bardzo to boli, coś na kształt skurczu.

      Usuń
    3. Nie spotkałam się jeszcze z takim bólem przy tym ćwiczeniu. Jest to pewnie ucisk żeber. Jedyna rada to nie wyginać aż tak mocno albo olać to ćwiczenie :)

      Usuń
  5. o akurat coś dla mnie, bo ból pleców okropnie mnie męczy ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie cwiczenia. Ostatnie ktore pokazalas wykonuje zawsze po kazdym treningu, bardzo mnie relaksuje. czasami jeszcze opieram dlonie tylko na opuszkach palcow i mocniej pcham klatka do ziemi aby wszystko lepiej rozciagnac

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana ,a mogłabym Cię prosić o pomoc? Chodzi mi o ćwiczenia callanetics,czytałam wiele pozytywnych komentarzy na ich temat i ,że czynią cuda z sylwetką.Mimo tego wolałam zapytać Ciebie bo muszę się pochwalić ,że to dzięki Twoim ćwiczeniom na brzuch i ćwiczenia z piłką straciłam 130cm:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 130 cm?? Agata dokonałaś cudu! haha to dlatego nie moge sie dopachać na ćwiczenia do Ciebie :P zartuje oczywiście, 13 cm to naprawde duzo, dziewczęta mierzcie sie, nie ważcie! Pozdro Marta. Tu :D

      Usuń
    2. Tak 130cm łącznie z talii ,bioder,biustu ,ud,łydek,itp.Na wadze ubyło mi 15 kilogramów i z rozmiaru 44 zeszłam na 36 oczywiście ćwicząc z Agatą +dieta.

      Usuń
    3. GRATULACJE! Nie dzięki moim ćwiczeniom o dzięki Twojemu wysiłkowi i silnej woli :)

      Nie miałam nigdy styczności z Callanetics. Słyszałam od klientek, które miały, że niektóre ćwiczenia dają popalić, ale wydaje mi się, że gdyby przynosił takie spektakularne efekty nie został by tak zapomniany... Daje to do myślenia ;)

      Usuń
    4. Dziękuję bardzo za pomoc i pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Gorąca kąpiel i wygodny materac to podstawa!!!
    A te ćwiczenia rozciągające są idealne po ciężkim treningu pleców :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapiszę sobie w zakładkach, moje plecy po całych dniach przy komputerze wołają o pomoc!

    OdpowiedzUsuń
  10. to jest post stworzony dla mnie! mam okropnie pokrzywione plecy i biodra, ale walczę z tym. wszędzie mam małe karteluszki z napisem "wyprostuj się" i staram się dużo ćwiczyć. kilka z tych ćwiczeń już znam, a kolejne dojdą już dzisiaj ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny pomysł z tymi karteczkami :)

      Usuń
  11. Ja niestety ciągle się garbię. Walczę z tym, ale przez to moje plecy często okropnie mnie bolą :(

    OdpowiedzUsuń
  12. czuję ogromną potrzebę wykonania tych ćwiczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  13. plywanie jest dobre na bol plecow, polecam !

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne gify i ćwiczenia. Aż chce się wstać i je po prostu zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. lubię takie ćwiczenia :) są bardzo przyjemne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam problemy z odcinkiem lędźwiowym w czasie okresu. Tak mnie boli, że czasami nie potrafię wstać z łóżka. Czy te ćwiczenia pomogą mi uśmierzyć ten ból? :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też odczuwam taki ból. Zdarza się raz na kilka miesięcy, że jest bardziej intensywny i wtedy takie ćwiczenia jak najbardziej są wskazane. Rozluźniają lędźwie. Jeśli będziesz je powtarzać regularnie to jest nadzieja, że ból przestanie ci dokuczać :) Mam jedną klientkę, która wyznała mi, że odkąd ćwiczy - wszelkie dolegliwości związane z okresem zniknęły ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. No właśnie-też tak mam. Czasami mnie boli-dlatego z serca dziękuję za te ćwiczenia. Na pewno będę je sumiennie wykonywać-czekałam i szukałam takiego postu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo przydatny post :) Dodaję sobie do zakładek...

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo przydatne info. !!! :)
    świetny blog. ! jak najbardziej będę często zaglądać:)

    pozdrowienia
    http://dzianie.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie tego szukałam, na dzisiaj idealne dla moich pleców, idę się relaksować :D

    OdpowiedzUsuń