sobota, 14 grudnia 2013

Stretching routine

Po treningu, dla relaksu po pracy lub ciężkim dniu - każdy powód jest dobry, żeby zrobić takie relaksujące rozciąganie. Ciężko mi zrozumieć osoby, które go nie lubię. Nie chodzi nawet o dążenie do figur gimnastycznych jak szpagat czy mostek. Celem stretchingu jest przede wszystkim odprężenie mięśni i całego ciała. Jak można tego nie lubić? :)

Za każdym razem odrobinę zmieniony, ale pewne elementy są w nim stałe

 Moje rutynowe rozciąganie





W stretchingu można znaleźć bardzo wiele elementów zaczerpniętych z jogi, ale trzeba pamiętać, że są to dwie różne rzeczy. Piszę tą informację na wypadek, jeśli ktoś chciałby wytknąć mi, że coś tam w jodze robi się inaczej. Nie przeczę :)

Wersja full

                       

29 komentarzy:

  1. Zawsze szkoda mi czasu na rozciąganie po treningu, a tak naprawdę to świetna nagroda za wcześniejszy wysiłek i dobra inwestycja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi czasem się nie chce rozciągać, sama nie wiem czemu...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam stretching, to jeden z moich ulubionych momentów treningu ;) Nie przepadam za to za rozgrzewką, robię ją tylko z rozsądku.
    Co do porównania do jogi - patrząc na Twoje gify miałam ochotę pisać, że ja właściwie całkowicie odwracam kolejność wykonywanych figur - ale to właśnie przy jodze ;)
    Zaraz się zabieram za mój trening i stretching będzie ostry! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również wolę stretching niż rozgrzewkę:)

      No i jeszcze jak Agata podsunie kilka takich propozycji to już całkiem:)

      Usuń
    2. i ja się dołączam, bo również zdecydowanie wolę stretching niż rozgrzewkę :D to bardzo przyjemny moment treningu ;)

      Usuń
  4. Stretching po treningu jest tym samym dla naszego ciała co rozgrzewka przed treningiem - przede wszystkim pomaga zapobiegać wszelakim kontuzjom. Nie da się też ukryć, że jest miłym czasem dla nas po intensywnym treningu - pozwala się wyciszyć, uspokoić i zastanowić nad kolejnym treningiem :P
    www.zyjfit.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej! Trafiłam tu z bloga, który cie czesał :D(Choć wydaje mi sie, że kiedys już tu byłam -.~)
    Mam pytanko, bo widzę/wierzę, że znasz się na tym co robisz, ćwiczeniach itd.(nie mogę się wyrazić, mam nadzieję, że rozumiesz ._.')
    Robię rozgrzewkę( http://www.youtube.com/watch?v=IyiNDSpFfW0 ) i staram sie robić brzuch ( http://www.youtube.com/watch?v=2vqhhaYkDiI ) a potem Tiffany ( http://www.youtube.com/watch?v=r_J8btnIEKQ ). Problem w tym, że gdy robię ten brzuch i trzeba sie podnieść(już pierwsze ćwiczenia, do nogi itd.) strasznie boli mnie szyja, trudno mi oddychać i już po chwili wykonywania ćwiczenia z 3:23 zaczyna mnie potwornie boleć kręgosłup. Miałaś tak może? Ktokolwiek? Takim dopiskiem może być to, że mam lekkie skrzywienie kręgosłupa(skolioza). Nie wiem co z tym zrobić, czy cos sie da, czy mogę wykonywać ćwiczenia...(a zależy mi na pozbyciu sie "oponki" z brzucha ._.'). Chodzi o to, że mam słabe ramiona, kręgosłup(jeśli tak to jak poradzić), czy źle to robię? Próbowałam się bardziej prostować(dalej boli), głowę mniej do przodu, a bardziej do sufitu(chyba jeszcze gorzej)... nie wiem ._.'
    W każdym razie: Bardzo proszę o odpowiedź!
    Anne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana oponki z brzucha NIE pozbędziesz się za pomocą takich ćwiczeń. Polecam trening aerobowy: skakanka, bieganie... Problem z bólem to moim zdaniem zła technika wykonywania ćwiczeń. Nie mogę stwierdzić bo musiałbym zobaczyć cię w akcji :)

      Usuń
    2. A bieganie to bardziej nie na nogi? Właśnie ich nie chce... Skakanka może naprawdę pomóc na brzuch? Sądziłam, ze te cwiczenia, sama nawet "Mel B" w filmie mówi i Tiffany w swoim... ._.' Choć w gruncie rzeczy ja się nie znam.
      Raz próbowałam hula hop, ale jedyne co to miałam siniaki na bokach i musiałam zrezygnować.

      Usuń
    3. Bieganie to trening aerobowy - spalający tkankę tłuszczową.

      Tłuszczu NIE DA się spalić miejscowo - niestety:(, ale powiem tylko, ższokuje mniej jak głęboko zakorzeniony jest ten stereotypom. Hula-hop to też nie jest trening aerobowy - ma działanie raczej jak dobry masaż.

      Ćwiczenia z filmu Mel B oczywiście są na brzuch ale na mięśnie, a nie spalanie. Będziesz miała jednym słowem piękne mięśnie pod tłuszczykiem, który i tak zostanie...

      Usuń
    4. Ah, dziękuję ._.'
      Chciałam miejscowo, bo niestety gromadzi mi się tylko w jednym miejscu. W innych... chudo.

      Usuń
  6. Jak ja lubię Twoje gify! Też się stretchinguję asanami z jogi, działają genialnie. Pies z głową w dół najlepiej na świecie rozciąga tyły nóg, zwłaszcza łydy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja racja. Nic tak nie rozciąga łydek!

      Usuń
  7. Mam pytanie: może głupie, ale jednak: jak napiąć mięśnie brzucha? Jakie to uczucie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyobraź sobie, że ktoś chce Cię uderzyć w brzuch :)

      Usuń
  8. ja rozciągam się tylko przez taniec :D

    OdpowiedzUsuń
  9. ah po takiej sesji rozciągającej czuję się od razu o niebo lepiej : )

    OdpowiedzUsuń
  10. wczoraj bylam na silowni i mam za swoje ze zle sie porozciagalam - wszystko boli :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem i dobre rozciąganie nic nie da po harcorowym treningu na siłowni ;)

      Usuń
  11. Ostatnio tylko zajmuję się stretchingiem jako, że tylko na to mogę sobie pozwolić z moimi kolanami :) Uwielbiam ten relaks

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam się rozciągać! Sama nie wiem co jest przyjemniejsze trening siłowy czy rozciąganie :) Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  13. To jest świetne http://xyzhypocrite.tumblr.com/post/43069549235

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam rozciąganie..To dla mnie najmilsza część treningu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zawsze robię rozciąganie po treningu - to taka nagroda za ogromny wysiłek. Dzięki temu (odpukać) do tej pory nie nabawiłam się żadnej kontuzji, a ćwiczę już jakiś czas. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. mnie porządnego strechingu nauczyła joga :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy blog, spędziłem tutaj kilka godzin i muszę przyznać że jestem pod wrażeniem. Doceniam ludzi z pasją bo w naszych czasach jest ich jak na lekartwo. Zapraszam również do mnie www.radiomortalis.blogspot.com
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja zauważyłam, że rozciąganie jest najprzyjemniejsze gdy ma się nieograniczony czas i można na spokojnie się odprężyć bez patrzenia na zegarek:)

    OdpowiedzUsuń