sobota, 18 stycznia 2014

Przysiady. Popełniasz te błędy?


Przysiad to ćwiczenie, które pojawia się w prawie każdym internetowym treningu. Piszę o tym w związku z pewną zaistniałą sytuacją. Było to tak... Na piątkowym WF-ie, podczas ćwiczeń ogólnorozwojowych, uczennice zapytały mnie, czy od treningów Ewy Chodakowskiej schudnie się szybciej niż np. ćwicząc z Mel B. Swoją drogą jestem w szoku jak stereotyp magicznych, jedynych i skutecznych treningów E.Ch. rozpowszechnił się wśród kobiet, a trenerkom zbytnio "nie wypada" tego negować, bo od ręki zostają posądzone o zazdrość... No nic, trzeba z tym żyć. Od słowa, do słowa poprosiłam je o wykonanie kilku ćwiczeń, które pamiętają z wyżej wymienionych treningów. Pokazały mi dokładnie to czego się spodziewałam, czyli najgorsze z możliwych błędy. 

Nie zrozumcie mnie źle. Cieszę się bardzo, że You Tube kipi od świetnych programów treningowych, ale jestem przekonana, że błędy moich uczennic powtarzają tysiące osób. Mój blog nie ma może wielkiego zasięgu, ale jeśli znajdą się osoby, które wyplewią u siebie choć jeden niepoprawny nawyk - czuję się spełniona :).

1. Odrywanie stóp od podłogi, wysuwanie kolan przed palce stóp
Bardzo często popełniany błąd. Chyba przez to, że nauczyciele na lekcjach wf nie zwracają na to uwagi, a wiadomo co się dzieje jak powtarzasz coś od podstawówki...



2. Okrągłe plecy



3. Odwrotna sytuacja (mogłam pokazać to bardziej dosadnie, ale mam nadzieję, że odrobinę widać). Zbyt mocno wygięty odcinek lędźwiowy



4. Nie jest to niebezpieczne, ale warte poprawienia. Biodra zbyt wysoko. Wygląda bardziej jak martwy ciąg niż jak przysiad :)



5. Kolejny, często popełniany błąd. Łączenie kolan, aż boli od patrzenia...


i wersja harcorowa! Palce na zewnątrz, a kolana do środka



Wiem, że moje komentatorki w większości mają świetną technikę, ale jeśli robisz lub robiłaś, któryś z błędów, koniecznie zostaw komentarz, żebym wiedziała, czy takie posty są dla Was przydatne :)

inne wskazówki:

różne warianty przysiadów znajdziesz w tym poście <klik>




131 komentarzy:

  1. Ja nie wiem, czy nie popełniam błędu 3. Można to jakoś sprawdzić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama borykam się z błędem nr 3, dlatego staram się ćwiczyć bokiem do lustra i obserwować postawę ;)

      Usuń
    2. lustro :) albo zapytaj kogoś kto się zna

      Usuń
  2. Chociaż ciągle dopracowuję tą technikę to każda wskazówka jest przydatna więc jestem jak najbardziej za tym żeby takie wpisy się u Ciebie pojawiały:) Bo kto jak nie wykwalifikowany instruktor nas o tym uświadomi?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie, też się zastanawiam na tym 3, ale chyba nie...

    A Chodakowska, cóż... Ona nie ma fanów, ma wyznawców...
    To przejdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wersja hardcorowa jest faktycznie hardcorowa

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za ten post! Będę bardziej uważać na nie robienie okrągłych pleców. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wystarczy ćwiczyć bokiem przed lustrem i wszystko dokładnie widać :)

    a powiedz mi, czy odrywanie (odrobine), a nawet nie odrywanie, a przenoszenie (przy skłotach) ciężaru na pięty (głównie) to duży błąd, a raczej czy może to jakoś zaszkodzić?

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem odrywam pięty, żeby dobrze ustawić ciało, ale nie robię tego przez cały czas.
      Nie powinno zaszkodzić, ale lepiej kładź całą stopę :)

      Usuń
  7. NARESZCIE wiem dlaczego bolały mnie plecy od przysiadów... Zuzka Light zawsze mówiła o prostowaniu pleców, więc prostowałam (błąd 3) i do głowy mi nie przyszło, że moja technika coś nawala ;)
    Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prostowanie, a nienaturalne wygięcie to ogromna różnica :)

      Usuń
    2. Tak czasem bywa. Nie jest łatwo ustawić plecy w neutralnej pozycji :)

      Usuń
  8. Przydało mi się to! :) Teraz wiem na co zwracać uwagę bo często robię przysiady aby zrobić, a nie przywiązuję większej uwagi do techniki
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż mnie bolą stawy od patrzenia. A jak słyszę Chodakowska, to aż mi słabo. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze 4 lata temu popełniałam błąd nr 1. Tak jak piszesz, w szkole nikt nie zwracał na to uwagi, a nawet mam wrażenie, że właśnie tak pokazywano, jak to ma wyglądać. 4 lata temu poszłam na zajęcia z pilatesu, podczas których właśnie były przysiady. Instruktorka od razu do mnie podeszła, kiedy zobaczyła takie "cudo" i pokazała, jak trzeba je prawidłowo wykonywać. Wtedy zdałam sobie sprawę, że przez całe życie wprowadzano mnie w błąd. Co do ćwiczeń z Chodakowską, to ona bardzo często mówi o tym, żeby kolana nie wychodziły poza stopy. Najlepiej stanąć przed lustrem i porównać swoją postawę z tym, co widzimy na ekranie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest najlepszy sposób. Większość trenerek internetowych fajnie i zrozumiale opisuje technikę, ale są osoby które wykonują ćwiczenia bezmyślnie byle poskakać...

      Usuń
  11. ja na pewno robię okrągłe plecy! ale będę nad tym pracowac ;) dzięki za super wskazówki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super przydatny POST. I moim zdaniem powinnaś go bardziej rozpowszechnić. Jak oglądam większość filmiki na youtube to aż mi się niedobrze robi od obserwacji najczęściej popełnianych błędów. Nawet Ebu Sali Pilates robi masakryczne przysiady... Szkoda gadać. Ja preferuję wolniejsze tempo z początkującą grupą i dokładną naukę techniki ćwiczeń niż wersję "szybko i po łebkach".
    Najlepsze tempo dla początkujących na wyłapanie wszystkich błędów to 110-120 bpm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Anja. Ja też się spotkałam z błędami w ćwiczeniach. Ta dziewczyna co robi trening Miley Cyrus...

      Najczęściej się jednak zdarza, że na zajęcia przychodzą osoby zupełnie początkujące i zaawansowane ;)

      Usuń
  13. Warto kręcić filmiki w trakcie treningów- dzięki temu wyeliminowałam wiele błędów i zapewne wyeliminuję jeszcze niejeden.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, nagrywanie siebie- jak się nie ćwiczy z trenerem to podstawa :)

      Usuń
    2. Jakoś trzeba sobie radzić ;-)

      Usuń
    3. Jeszcze na to nie wpadłam, ale z pewnością wypróbuję. Przekonam się z chęcią czy robie coś źle.

      Usuń
    4. O tak. To jest o wiele lepsze niż patrzenie w lustro!

      Usuń
  14. Brrr na kazdym Crossie jezeli przychodza nowe osoby widze tragiczne przysiady. Zawsze wszyscy rzucamy sie z pomoca i grzecznie poprawiamy, zeby nikt nie zrobil sobie krzywdy!

    Ostatnio spotykam jeszcze dziewczyne, ktora wydaje sie nie sluchac uwag, a robi blad ktorego nie pokazalas. Nie wiem czy opisze to zrozumiale: stara robic sie przysiady BARDZO gleboko, ale schodzi na dol do tego stopnia ze puszcza napiecie w nogach i siada " w kucki". Ogolnie robi to niezwykle niechlujnie i az przykro na to patrzec.

    Bardzo przydatna notka :) Ja jak probuje komus wytlumaczyc jak ma rozkladac obciazenie ciala przy przysiadach mowie, zeby probowal na poczatku delikatnie unosic koncowki palcow stop, jak sie udaje to dobrze. Myslisz ze to prawidlowa technika?

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o ludzie, a robi te przysiady z obciążeniem czy bez? ;o nie wyobrażam sobie wstawać z takiego kucania ze sztangą...

      Usuń
    2. roznie.... zaobserwowalam glownie bez, najczesciej skupiam sie sama na sobie i nie jestem pewna.

      Usuń
    3. W treningu kulturystycznym powinno się pracować w całym zakresie ruchu w stawie, czyli robiąc przysiad do ziemi masz rozluźnienie na ułamek sekundy, ale siadanie i odpoczywanie ... wiem o co chodzi ;)

      Ja też podpowiadam klientkom, żeby próbowały odrywać palce. To jest jedna z najskuteczniejszych wskazówek przy nauce techniki. Pozwala poczuć różnicę tym którzy robią ćwiczenia na śródstopiu :)

      Usuń
    4. Mam takie klientki, które wydają się być obrażone kiedy je poprawiam...

      Usuń
    5. ja bardzo doceniam to, kiedy ktoś mnie poprawia, nie rozumiem osób które się za to obrażają

      Usuń
  15. Dzisiaj pierwszy raz robiłam przysiad na jednej nodze z obciążeniem, od razu poleciałam do lustra, żeby sprawdzić technikę. Bardzo kocham moje kolana i wierzę, że w dalszym życiu mogą ukazać się użyteczne. Co to błędów Twoich uczennic to z tego, co czytałam i widziałam, sama Ewa wykonuje ćwiczenia niepoprawnie, kilka moich znajomych już się do niej zdążyło przez to zniechęcić. Wiedza jest bronią. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie widziałam wszystkich treningów Ewy w całości. Nie spotkałam się z błędami, ale jak mówię nie studiowałam ich dokładnie.

      Usuń
  16. Muszę się przyznać, że nie robię przysiadów, bo mimo tego iż teorię niby znam to w praktyce źle je wykonuję.. Mam głównie problem z punktem 3 oraz z ustawieniem stóp. Jeśli chodzi o ostatnią animację to można mieć tak ustawione stopy, ale kolana 'trzymać' tak jak się powinno czy koniecznie stopy muszą być ustawione 'prosto'?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im szerzej stopy są rozstawione (można oczywiście zmieniać ich położenie), tym palce są ustawione bardziej na zewnątrz. Wtedy kolana pracują w kierunku jaki wskazują palce stóp, ale nie wychodzą przed palce.

      Usuń
  17. Super post, tylko jedna uwaga - nie squad, a squat :)

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny post, szkoda, że tak mało dziewczyn ćwiczących, podobnie jak twoje uczennice, z ECh, zwraca na to uwagę. Ja nie zwracałam, wystarczył tylko TYDZIEŃ nieprawidłowo wykonywanych ćwiczeń i w efekcie kolejny spędziłam na ratowaniu kolan, które nie wiadomo ile jeszcze potrwa..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo, że trening ma być odskocznią i relaksem to trzeba być skupionym :) Wracaj do zdrowia!

      Usuń
  19. świetny post, aczkolwiek z moimi przysiadami jest totalny koszmar, fizjo pokazał mi jak mogę je wykonywać, by kolana nie były tak obciążone, ale na chwile obecna mam, zakaz, jak on to powiedział -mogę zrobić przysiad i się nie podnieść i weź tu rób to co lubisz, :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak masz się podnosić?

      Usuń
    2. narazie zrezygnowałam z przysiadów, a raczej wprowadzam je powoli, ale post bardzo przydatny, więcej takich :)

      Usuń
  20. Żaden z tych błędów! :) ćwiczę z rękoma pod brodą, albo z kijem od miotły :)
    Ps. Masz piękne pośladki!!! <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Boże święty... po ostatnim gifie stwierdzam że nie wiedziałam że tak można nawet zrobić ;p ale to prawda, pojawia się wiele błędów w robieniu prawidłowych przysiadów, widzę po dzieciakach które trenuję, tylko zastanawia mnie jedno ... Co robią nasi polscy nauczyciele W-F że nasze społeczeństwo robi błędy nawet w tak podstawowych ćwiczeniach ;///
    Masakra ;////

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo często tak się dzieje i ma to chyba związek ze szpotawością kolan...


      No, no nie generalizujmy (ja tez jestem nauczycielem) ;) Myślę, że będzie z tym coraz lepiej. Coraz młodsza karda. Kiedyś się nie zwracało uwagi na poprawność takich ćwiczeń.

      Usuń
    2. lub z niewydolnością obszernego przyśrodkowego lub bocznego.

      K.

      Usuń
  22. ja jeszcze zauważyłam, że niektóre dziewczyny na zajęciach w-fu po prostu odbijają się, nie wykorzystując praktycznie mięśni.. niestety, przysiad okazuje się być trudnym ćwiczeniem dla wielu osób. nie rozumiem, czemu nie uczy się od dziecka prawidłowej techniki tak podstawowych ćwiczeń :C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Zuza. Wykonując taki przysiad jak w gifie 1 nie trzeba praktycznie używać mięśni ud i pośladków. To jest takie naturalne ułatwianie sobie. Mam nadzieję, że będzie z tym w szkołach coraz lepiej :) Szczególnie nauczyciele w szkołach podstawowych powinni być czujni, a jak wiadomo w 1-3 uczą nauczyciele nauczania początkowego, którzy sami często nie mają pojęcia jak wykonywać takie ćwiczenia....

      Usuń
  23. Ała! Aż mnie wszystko boli.
    Mnie na samym początku zdarzało się trzymać ciężar ciała na przedzie stopy, być może odrywałam nawet pięty od podłogi. Od kiedy tego pilnuję, jakoś reszta "idzie sama". Ale ważna jest obserwacja swojej techniki, bo przy którymś powtórzeniu z rzędu często człowiek już się nie pilnuje, a im bardziej jesteśmy zmęczeni, tym łatwiej o błąd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama prawda. Zmęczenie nie jest sprzymierzeńcem w nauce techniki, dlatego lepiej robić na początku łatwiejsze programy, a nie "rzucać" się na trudne, ciężkie z dużą ilością ćwiczeń

      Usuń
  24. a możesz wstawić gif z poprawnym przysiadem? bo jeszcze nie do końca jestem pewna czy robię dobrze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zalinkowałam na samym dole post w którym są różne warianty ;)

      Usuń
  25. ja uważam, że takie posty są bardzo ważne i niech pojawiają się jak najczęściej, ja kiedyś popełniałam błąd nr 3, trudno mi się było tego oduczyć ale na szczęscie się udało :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobrze, że piszesz nt, bo niesamowicie często widzę właśnie te błędy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż mówił mi wczoraj po powrocie z siłowni, że wdział je wszystkie...

      Usuń
  27. Agato, żałuję, że nie miałam takiej nauczycielki wfu jak Ty! dobrze kojarzę, że pisałaś gdzieś, że uczysz w gimnazjum? aż zazdroszczę Twoim uczennicom ;)

    ja bym dodała jeszcze jeden błąd do zestawu, o którym dowiedziałam się, że można popełniać (ja na szczęście tego nie robiłam :D) podczas oglądania jakiegoś filmu na youtube: tam instruktorka zwracała uwagę, że przy wstawaniu z przysiadu biodra i barki podnoszą się jednocześnie, tzn. wstawanie i prostowanie pleców do pozycji pionowej ma się odbywać jednocześnie, a nie że najpierw wstaje tyłek, a potem 'doprostowuje' się plecy ;)
    kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uczę w lo i chociaż czasem mam do czynienia z leniuchami to uwielbiam taką licealną młodzież :)

      Ja tak często się nie spotykam z tym błędem, ale faktycznie też warto na to zwracać uwagę :)

      Usuń
  28. w końcu cała wiedza o squatach w jednym poście! a niestety widzę na swojej siłowni dziewczyny, które robią te błędy... dlatego właśnie zawsze ćwiczę przy lustrze:) i chyba do tej pory wykonuję je dobrze - brak jakichkolwiek kontuzji, a w końcu przy ciężarach łatwo mogłabym się ich nabawić.

    OdpowiedzUsuń
  29. od razu zapytam jeszcze: czy uczysz na zajęciach przysiadów do poziomu, w którym uda są równoległe do podłogi, czy takich, w których schodzi się poniżej? które są Twoim zdaniem lepsze/bezpieczniejsze/ efektywniejsze? :)
    kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio zaczęłam je wprowadzać :) Mam w planach zrobić post na ten temat, ale póki co napiszę, że oba są dobre :)

      Usuń
  30. A ja tak nie na temat, jeśli można. Czy KALENJI EKIDEN 50 nadają się do ćwiczeń w domu? Wiem, że to buty do biegania, ale niestety ćwiczę w zwykłych halówkach, a na bardziej profesjonalne mnie nie stać.... Co mam robić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w nich biegam i są ok, na siłowni też widziałam kilka osób, które w nich ćwiczą :)

      http://www.decathlon.pl/buty-salto-id_8168862.html a może lepiej te? są ciut droższe, ale są przeznaczone do ćwiczeń fitness...

      Usuń
    2. Te buty o które pytasz są bardzo fajne. Sama mogłabym w nich ćwiczyć bez narzekania. Nie są chyba zbyt trwałe. Pracowałam w decathlonie kiedyś i było dużo zwrotów...

      A te do fitnessu przymierzałam i nie spodobały mi się. Nie były wygodne. Są wysokie i gorąco będzie w stopę.

      Usuń
    3. Zapomniałam dodać, że już je mam, tylko w nich nie ćwiczyłam bo szukałam czegoś o nich na forach, ale nic nie było ;)

      Usuń
  31. Fajny post, tylko brakuje zdjęcia, jak wygląda prawidłowy przysiad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zalinkowałam post z kilkoma przysiadami, żeby nie wstawiać po raz kolejny :)

      Usuń
  32. mnie właśnie zastanawia, dlaczego nauczyciele wf-u nie zwracają uwagi na złe wykonywanie przysiadów. ostatnio gdy właśnie robiłysmy przysiady, zauważyłam że dosłownie każda dziewczyna robi je tak jak pokazałaś na pierwszym gifie. a nauczyciel widzi to i nic nie mówi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapytaj nauczyciela. Poproś żeby pokazał całej klasie jak wykonać przysiad i inne ćwiczenia :)

      Usuń
  33. U mnie na wf były jeszcze gorsze herezje głoszone. Pani kazała robić przysiad w jakiś niepojęty sposób - stawało się ze złączonymi stopami i kolanami, ręce do przodu i robiło się przysiad jak najniżej, "żeby tyłek dotknął pięt" (to cytat), a pięty nie oderwały się od podłogi. Dla mnie totalnie niewykonalna rzecz. A Pani od WF twierdziła, że jak odrywam pięty od ziemi to znaczy, że mam platfusa - do którego akurat bardzo mi daleko.

    Post bardzo przydatny - pokicałam przed chwilą przed lustrem i zauważyłam, że robię błąd 3 - będę uważać i korygować. Pytanie tylko - stopy nie muszą być równolegle do siebie prawda? Mogę mieć palce skierowane na zewnątrz? Bo z postu z rodzajami przysiadów wnioskuję, że mogą być na zewnątrz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Złączone stopy to nie jest ogromy błąd, ale lepiej stanąć na szerokość bioder w naturalnej pozycji. Możesz się czuć wyjątkowa, że twoja nauczycielka pokusiła się o jakiekolwiek tłumaczenie ;) Ręce do przodu są ok, a jeśli nie jesteś w stanie trzymać pięt przy podłodze to może świadczyć o przykurczonych mięśniach łydki, a nie płaskostopiu :)

      Im szerszy przysiad tym palce bardziej na zewnątrz :)

      Usuń
  34. niestety nie mam dużego lustra przy którym mogłabym ćwiczyć.. mam wrażenie, że wykonuję przysiady poprawnie, choć najbardziej prawdopodobny jest błąd nr 3.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skorzystaj z pomysłu Agnes i nagraj siebie na telefon podczas ćwiczeń :)

      Usuń
  35. Błąd numer pięć w bardzo minimalnej formie, ale jednak mi się trafia ;) Tzn gdy robię przysiad z obciążeniem i schodzę bardzo nisko to czuję, że kolana trochę latają na boki i staram się to korygować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy ćwiczeniach ze sztangą i ostatnich powtórzeniach w serii też muszę się mocno pilnować :)

      Usuń
  36. pytanie z innej beczki niż przysiady- czy ja dobrze widzę na getrach jakiegoś dzikiego kocura? :)
    koniecznie musisz zdradzić maniaczce kotów i fitnessu gdzie takie dostać!!!

    pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. H&M kids, ale nie są to getry do ćwiczeń tylko zwykłe leginsy (prześwitują ;))

      Usuń
    2. Kaliski h&m? :>

      Usuń
  37. Super post ale bylby perfekcyjny, gdyby znalazl sie gif z perfekcyjnie wykonanym przysiadem ;)
    Rowniez zazdroszcze twoim uczennica, dlatego pytam czy nie nagralabys jakiegos treningu i wrzucila na yt, chce bardzo z toba pocwiczyc!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na samym dole zamieściłam link do przysiadów :)

      Może kiedyś coś nagram, ale że nie lubię fuszerki to musiałoby spełniać to moje wymogi ;)

      Usuń
  38. Przydatne porady i dzięki za zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jeju! :D ja chyba popełniałam wszystkie te błędy na raz :D przysiady nigdy nie były moją mocną stroną, muszę nad tym popracować.

    OdpowiedzUsuń
  40. Na niektóre rzeczy nawet nie zwracałam uwagi... Muszę się przyjrzeć jak wykonuję przysiady :)

    OdpowiedzUsuń
  41. kiedyś popełniałam ale na szczęście trafiłam na instruktorkę która indywidualnie podchodziła do każdego z grupy czasem nawet się denerwując ;p ale czasy wf... rzeczywiście przysiady na palcach kolana poza linie stóp kolana nie równolegle, ćwiczenie w obuwiu w którego teraz bałabym się użyć jako kapcie... tragedia

    Co sądzisz o "głębokości" przysiadu, tzn z obciążeniem. Często widzę ludzi którzy robią bardzo głębokie przysiady, aż do samej ziemi, ja mniej więcej wykonuje to tak jak Ty w poście o pośladkach ;p Myślisz że im niżej tym skuteczniej pod warunkiem że pilnuje się pozycji czy po prostu zniszczę sobie kolana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiednio wykonywane przysiady do "do ziemi" nie są niebezpieczne dla kolan. Niebawem napiszę o tym post :)

      Usuń
    2. a, to czekam z niecierpliwością :) !

      Usuń
  42. Słonik już wie jak robić prawidłowo przysiady!
    Słonik dziękuje i gorąco pozdrawia! :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ale i tak lepiej jest patrzeć w lustro niż wcale.

    OdpowiedzUsuń
  45. Post bardzo fajny, ja zawsze skupiam się nad tym co robię podczas ćwiczeń, jak zachowuje się moje ciało i jak pracują moje mięśnie. Właściwie to zdarza mi się popełniać punkt nr 3.
    Uważam, że takie posty są świetne i bardzo przydatne :))

    Pozdrawiam
    Weronika

    www.hobby-beauty-health.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam błąd z punktu nr 3 :))

      Usuń
  46. Na szczęście nie popełniam żadnego z tych błędów :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Piekna pupa i piekne leginsy :)
    x

    OdpowiedzUsuń
  48. Super post, ja nie wiem czy popełniam te błędy, wydaje mi się że najbardziej prawdopodobna jest wersja trzecia... Ale na pewno zwrócę na to uwagę! Czekam na więcej postów o tej tematyce

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja chyba też robię trójkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Mam pytanie> czy przy wstawaniu z przysiadu prostujemy kolana? czy maja byc lekko ugiete?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kulturystyce wykonuje się wszystkie ćwiczenia w pełnym zakresie ruchu, czyli do pełnego wyprostu. Na zajęciach fitness nie prostuję kolan do końca, bo wtedy mięśnie się rozluźniają i brak dodatkowego obciążenia spowoduje że ćwiczenie nie będzie efektywne

      Usuń
  51. świetny post! na pewno przyda się wielu osobom, bo wiele popełnia takie właśnie błędy, na szczęście ja nie popełniam żadnego z wymienionych przez Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  52. ufff. przysiady robię dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. na szczęście na początku mojej przygody sportowo-fitnessowej miałam mądrego trenera, który wyłapywał błędy i skutecznie mnie wyleczył z prób błędnego wykonywania ćwiczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Bardzo fajny i przydatny post. Mogłabyś zrobić taki o wykrokach? Czuję ból kolan przy ich wykonywaniu i nie wiem czy robię coś źle, czy to wina wady kolan (mam boczne przyparcie rzepek).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostałaś jakieś wskazówki od lekarza/fizjoterapeuty. Jeśli nie zabronił Ci ćwiczyć to pewnie winą jest zła technika. Postaram się o tym napisać :)

      Usuń
    2. No właśnie jedyne wskazówki to: "Nie obciążaj kolan, nie chodź na obcasach, nie chodź dużo po schodach". Ale bieganie czy przysiady nie powoduję u mnie bólu, dlatego obstawiam raczej złą technikę.

      Usuń
  55. Wydawało mi sie że robie dobrze przysiady, zwracałam uwagę na większość z tych błędów o których mowa, oprócz jednego pleców.

    OdpowiedzUsuń
  56. Też za bardzo wyginam plecy (błąd 3), teraz przynajmniej wiem dlaczego czasem bolały mnie plecy. Z drugiej strony ciężko mi to kotrolować, bo niby można stanąć bokiem do lustra, ale musiałabym cały czas ćwiczyć z idiotycznie wykręconą głową :) Chociaż z drugiej strony pewnie lepiej się głupio powykręcać, niż zepsuć sobie plecy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepiej kontrolować od czasu do czasu zerkając ;)

      Usuń
  57. Po tym zestawie błędów pomyślałam sobie - o ja cię kurka wodna, przecież mało kto pewnie zdaje sobię sprawę ,że robi chociaż jeden z nich!
    O nieodrywaniu stóp, nie wysuwaniu kolan przed linię stóp, ich wyginaniu czy łączeniu wiedziałam i byłam szczęśliwa, że jestem taka wyedukowana a tu masz Ci los. Po sobie widzę, że chyba najbardziej ukrytym błędem może być odwrotna sytuacja do garbienia pleców, czyli za bardzo wygięte w łuk. Bardzo ciężko to skontrolować. Podejrzewam ,że więcej niż połowa ludzi robi ten błąd.
    No, ale cóż warto jednak się nie zniechęcać i ćwiczyć mimo wszystko nawet nieidealnie a takie posty to tylko wielka ulga i radość, że są jeszcze w tej naszej dzisiejszej modzie na fitness ludzie kompetentni, przedzierając się przez masę blogów o tej samej tematyce można natknąć się na nieliczne ,ale prawdziwe perełki profesjonalizmu - jesteś jedną z nich!
    Uwielbiam!
    B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :)

      Podczas ćwiczeń trzeba napinać całe ciało jeśli plecy są nadmiernie wygięte to znaczy że brzuch jest luźny...

      Usuń
  58. Niestety nie potrafię nie "wyjeżdżać" kolanami za palce stóp. Mam nadzieję, że wraz z wprawą i lepszą sprawnością uda mi się usunąć ten błąd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie bo to bardzo ważne. Im szybciej tym lepiej :)

      Usuń
  59. Agato więcej takich postów, myślę że gdy poznamy technikę takich z pozoru łatwych ćwiczeń jak przysiady, wykroki, brzuchy, deska to efekt będzie jeszcze lepszy a my zdrowsze:D Pozdrawiam Marta.Tuu:D

    OdpowiedzUsuń
  60. Fajne ćwiczenia i dobrze, że pokazujesz jak uniknąć błędów....
    pozdrawiam
    podoba mi się Twój Blog

    OdpowiedzUsuń
  61. Bardzo przydatny post :) w szczególności że przysiady to najpopularniejsze ćwiczenie na pośladki ;)
    Masz świetny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  62. ciekawy blog, będe zaglądać. ) Zapraszam do mnie na www.syllavienne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  63. Mogę przyjść na Aquasiłowni sprawdzić swoją technikę pod Twoim okiem?
    Pozdrawiam ;) M

    OdpowiedzUsuń
  64. To prawda w przysiadach niby takich prostych można popełnić najwięcej błędów. Bardzo potrzebny post:)

    OdpowiedzUsuń
  65. Genialny blog! Aczkolwiek osobiście muszę się pochwalić, że żadnych błędów nie robię :) Chyba, że nie mam sił, a trenerka krzyczy, wtedy robię "na pół gwizdka" heh ;)

    Będę zaglądać!

    Pozdrawiam,
    http://kiaandthecity.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  66. Bardzo fajny post. Jestem trenerem personalnym i prowadzę również zajęcia fitness i przyznam szczerze, że squaty uczestnicy zajęć najczęściej wykonują nieprawidłowo. Najgorsze jest to, że instruktorzy często sami nie wykonują ich poprawnie :/
    Polecam wszystkim ten post :)

    Pozdrawiam
    Kacper Zmarzliński
    http://fiteria.pl/

    OdpowiedzUsuń
  67. Myślę, że to naprawdę bardzo przydatny post dla początkujących :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Nawet nie wiedziałam, że źle robię ! ;o

    OdpowiedzUsuń
  69. Twój blog wciąga! Dla osób, które dbają o ciało to raj :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Bardzo przydatny post !!! LICZĘ NA WIECEJ W TEL POSTACI
    POZDRAWIAM :)

    OdpowiedzUsuń
  71. BARDZO PODOBA MI SIE TO !!! ale myślę ze jesli pokazujesz jak nie robic to powinnas tez pokazac jak robic to poprawnie,to napewno pomoze :)

    OdpowiedzUsuń
  72. To wszystko jest takie trudne aby utrzymać równowagę... Spełniając warunki: kolana nad stopami i kąt prosty powoduje, że nasz środek ciężkości pada za stopami. Czy przenoszenie ciężaru głównie na pięty też jest błędem, czy chociaż to jest wybaczone?:P
    Ja chyba mam największy problem z 3, nigdy nie pomyślałabym,że to błąd. Niestety tak się dzieje, kiedy chcę maksymalnie pochylić tułów do przodu (dla równowagi) i mieć przy tym proste plecy. A swoją drogą, jak ten błąd wpływa na efekt wykonywanego ćwiczenia? Mniej dostaje pupa, a bardziej plecy, czy co? Jak to jest?

    OdpowiedzUsuń
  73. jedynym błędem, który CHYBA popełniam to zbyt mocne wygięcie odcinka lędźwiowego :/ muszę to dopracować :)!

    OdpowiedzUsuń
  74. na szczęście wszystko robię poprawnie, ale dzięki za cenne uwagi :) o niektórych aspektach przysiadów nie zdawałam sobie sprawy

    OdpowiedzUsuń
  75. Czy większe efekty dają 'sumo squats', czy zwykłe przysiady? :)

    OdpowiedzUsuń
  76. Ja nie popelniam bledow, bo nie jestem w stanie wykonac prawidlowo przysiadow :( i nie dlatego, ze nie wiem jak sie robi, tylko po prostu ze wzgledu na slaba mobilnosc sciegna achillesa czy jak sie tam zwie tylna , nisko osadzona czesc nogi pod kolanem :) Jesli chce zrobic przysiad pelny, musze zrobic na palcach, inaczej lece do tylu, a jesli chce zrobic przysiad na calych stopach, wyginam za bardzo ledzwie i biodra sa wysoko, -inaczej tez bym pofrunela do tylu...... Pozostaje mi nic innego jak wzmacniac tylek i nogi w inny sposob niz przysiady.... Smuteczek

    OdpowiedzUsuń