wtorek, 11 lutego 2014

Jak zrobić mleko kokosowe?

Nie miałam pojęcia, że zrobienie go jest takie proste i tanie (!). Koszt puszki to około 5 złotych, a kokosa kupiłam w Tesco za złotówkę. Kawa z takim mlekiem to fajna alternatywa, a shake... mniam. Mleczko można przygotować również z wiórków kokosowych, a bardzo fajny sposób opublikowała dzisiaj Annowa <klik>.

Zapraszam na tutorial :)

mleczko kokosowe

Nie mogłam znaleźć młotka, a kombinerki posłużyły mi właśnie zamiast niego


jak zrobić mleko kosowe

Kokos ze szklanką wrzątku zbelndowałm. Powtórzyłam to samo dodając drugą szklankę. Dobrze jest dać maszynie chwilę na odsapniecie, żeby jej nie przegrzać 


Przez szmatkę odcisnęłam płyn i gotowe. Wystarczy odstawić do lodówki i można korzystać do woli :)


Kto ma ochotę na pysznego shake`a?


Użyłam do niego lodów śmietankowych (sklepowych ;))i mleczka kokosowego. Na kolacje raczej się nie skuszę, ale do południa bez żadnych wyrzutów sumienia mogę konsumować

32 komentarze:

  1. Jak tak polezy w lodowce to na wierzchu moze oddzielic sie olej kokosowy;)

    OdpowiedzUsuń
  2. o mamo! aż mi ślinka poleciała :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Agata, kopiuję sobie Twój wpis i jak tylko będę mogła- mleczko kokosowe na pewno zagości w mojej lodówce, a kawa z nim to będzie wręcz obowiązek :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja robię z wiórków kokosowych, nieco prościej, chociaż na pewno to nie ten smak...

    OdpowiedzUsuń
  5. wow, jakie to proste :) musze sprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post! Chciałam zapytać o buty do treningu, w przyszłym tygodniu w Lidlu będą do kupienia buty sportowe czy polecasz takie do treningu? Nie mam pieniędzy na markowe buty, wolę te pieniądze przeznaczyć na karnet do klubu. Czy takie buty są ok? I czy chronią stopę?
    Będę wdzięczna za odpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi się wypowiedzieć, bo nie próbowałam, ale znajoma osoba ćwiczyła w nich przez dłuższy czas i polecała :)

      Usuń
  7. Polecam dodać do tego orzechy laskowe jak ktoś lubi :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pomyślałam o tym. Dodać je podczas blendowania?

      Usuń
    2. albo migdały. można kupić od razu mielone migdały. często sama dodaję do blendera - polecam!

      Usuń
  8. Kolejny fajny przepis na mleko:) Dobrze wiedzieć że można zrobić go w tak łatwy i tani sposób:)

    OdpowiedzUsuń
  9. O matko! Pychota. Muszę koniecznie zrobić, tym bardziej,że obecnie pije kupne. Niby całkiem ok skład, ale co swoje to swoje! Namówiłaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Z ciekawości zapytam, orientujesz się ile mozna takowe mleczko przetrzymywać? Ostatio robiłam i szukałam nt temat informacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znalazłam informację, że 2 dni :)

      Usuń
    2. ja zrobiłam w sobotę późnym wieczorem, a dzisiaj (poniedziałek) myślałam, że rankiem doleję sobie do kawki, ale niestety "zwarzyło" się, oddzieliło, wiec wykorzystam raczej jedynie jako balsam ;)

      Usuń
  11. Mniam! Napiłabym się takiego mleczka :) Szczególnie, że robione w domu :)
    http://teaspoon-of-pleasure.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Najtrudniej rozbroić tego kokosa ;) narzędzia wyglądają jak narzędzia zbrodni :P hihi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było tak źle jak myślałam ;)

      Usuń
  13. ale się zgrałyśmy :D ja dziś dodałam jak zrobić mleko z wiórków a ty z całego kokosa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. koniecznie muszę tego spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  15. świetny i prosty sposób! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurde, no wszyscy o tym mleku ostatnio! To i ja spróbuję... w opcji bez blendera, bo niestety nie posiadam (jeszcze;))

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszności! Nie pozostaje nic innego jak szukać kokosa i wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wielkie dzięki za ten przepis!!! Uwielbiam wszystko, co kokosowe i na pewno zrobię takie mleko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. mmmmmmmmm! przypomniało mi się jak byłam dzieciakiem razem z moją siostrą próbowałyśmy dostać się do wnętrza kokosa... użyłyśmy wszystkich możliwych narzędzi jakie tata miał w garażu :D:D:D:D długo to trwało :D

    OdpowiedzUsuń
  20. A dodałaś cukru? BO samo jest obrzydliwe. Smakuje jak mydło........

    OdpowiedzUsuń
  21. Nawet nie wiedziałam, że mleko kokosowe jest tak zdrowe, jeśli to prawda to co tu przeczytałam http://sci-med.pl/mleko-kokosowe/ to nadaje się przy odchudzaniu

    OdpowiedzUsuń