piątek, 7 lutego 2014

Papaja, czerwona pomarańcza i banan - pij na zdrowie

Zajawka na smoothie trwa w najlepsze. Już nie pamiętam, kiedy ostatnio go nie jadłam/piłam. 

Nigdy wcześniej nie próbowałam papai i nawet nie wiem, czy widziałam ją kiedykolwiek w sklepie, a może raczej nie zwróciłam uwagi... Sama w sobie nie jest smaczna - taka "melonowata" (po rozkrojeniu wygląda odrażająco!). W połączeniu z bananem i sokiem z pomarańczy... Pychotka. 

Papaja zawiera enzymy proteolityczne, które pomagają w trawieniu posiłków białkowych. Podobno dzięki nim owoc ma odmładzające działanie. Oprócz tego jest bogata w błonnik, karoteny, witaminę C i E. Nic tylko jeść! :)


Na dwie szklanki:
1 papaja
2 banany
sok z 4 pomarańczy


Pogoda nam podpowiada, że za niedługi czas będzie można włożyć szorty. Jak idą Wasze przygotowania do sezonu bikini? Tak naprawdę zostały trzy porządne miesiące. Juto na blogu przemyślimy kwestię: dlaczego nie widzę efektów...

40 komentarzy:

  1. Zaraziłaś mnie tymi koktajlami i teraz to stałe drugie śniadanie:D Nawet te z warzywami mi smakują:) Papai nie próbowałam, ale kolor ma obłędny:D do jutra mam nadzieję:) Marta.TUuuuuu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki robisz z warzyw? Jestem bardzo ciekawa :)

      Usuń
  2. Uwielbiam papaję, ale nigdy nie widziałam jej w żadnym sklepie w Polsce. Najwyraźniej źle szukałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Agata moje trwają pełną parą:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie również papaja nie smakuje solo, w smoothie jej jeszcze nie próbowałam.
    Skąd wytrzasnęłaś czerwone pomarańcze? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z biedronki. Nawet nie wiedziałam, że są czerwone póki nie rozkroiłam ;) Wyglądały tak marnie jak je kupowałam, a tu niespodzianka ;)

      Usuń
  5. Moje też trwają pełną parą. Zaczęłam we wrześniu i do dziś nie odpuszczam, ale powiem Ci że i ja myślałam, że efekty będą trochę bardziej spektakularne, więc będę tu jutro, żeby się dowiedzieć czemu nie widzę efektów? :(
    Co do pomysłów na smoothie, zaraziłaś mnie ostatnio bananem z pomarańczą. Pije ja, piją moi goście na zdrowie. Zatem gremialne: dziękujemy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez wciskam je wszystkim gościom ;) Mam nadzieję, że ku ich radości ;)

      Usuń
  6. Kurczę, ja też nigdzie nie widziałam papai, gdzie ją zdobyłaś ;>
    A smoothie są przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda pysznie :) uwielbiam smoothie ;) nigdy nie próbowałam papai

    OdpowiedzUsuń
  8. Papaji jeszcze nie jadłam, kiedyś piłam koktajl z kawałkiem mrożonej papaji z różnymi owocami, więc sama w sobie jak smakuje to jeszcze nie wiem :) Czekam oczywiście na jutrzejszy wpis. Ja na razie widze efekty, małe ale są i to mnie cieszy, ku przestrodze chętnie przeczytam co masz do powiedzenia w tej kwestii :) Zastanawia mnie tylko ta czerwona pomarańcza. Widziałam tylko w kartonie sok albo napój z czerwonych pomarańczy, ale w sklepie czerwonych pomarańczy nie widziałam. Agato, chętnie przeczytam też co nie co o cellulicie, czy masz może jakieś rady? Dobrej nocki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam oczywiście swoje zdanie o cellulicie ;)

      Usuń
  9. Papaja jest u mnie liście owoców do wypróbowania:)

    Narazie zasmakowałam mango,kaki i liczi:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Za papają nie przepadam, ale może tak jak piszesz w towarzystwie innych owoców może być smaczna :D

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja robię shake z mlekiem :D Smaczne i sycące. Dziś np z dwoma bananami, dwie szklanki mleka i wyszły cztery spore szklanki takiego shake'a. Ale to co pokazałaś chetnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale kusisz tymi koktajlami ostatnio! Ja papaję lubię i samą w sobie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Też nie jadłam nigdy papaji, ale to smoothie wygląda obłędnie :)
    Serio tak ciepło już u ciebie? Ja czuję, że jeszcze długo nawet po domu będę biegać w grubych swetrach i ciepłych leginsach :P
    A co do sezonu bikini, no to u mnie przygotowania pełną parą. Zbilansowana dieta i codzienne treningi. Mam nadzieję, że na lato wszystkie będziemy z siebie dumne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam taką nadzieję :) wystarczy wytrwać :D

      Usuń
  14. Gdzie kupiłaś czerwoną pomarańczę? Szukam i szukam, ale niestety bez efektów.

    OdpowiedzUsuń
  15. pycha! mi papaja smakuje tylko w koktajlach, tak samo jak mango :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cześć ;) właśnie przed chwilą trafiłam na Twojego bloga i czuję, że zostanę tutaj na dłużej! ;)
    Przeczytałam już kilka notek i widzę, że masz ogromną wiedzę i kochasz to co robisz ;)
    Ja jestem dopiero początkującą miłośniczką aktywności fizycznej, więc popełniam jeszcze wiele błędów. Moim największym problemem jest niestety oponka na brzuchu...wiem, że płaski brzuch w dużej mierze to kwestia diety, która niestety u mnie nie jest jeszcze idealna, ale także ćwiczeń. Jakiś czas temu "odkryłam" kanał na yt "xhit daily", wybrałam sobie kilka zestawów, które bardzo mi się spodobały. Jednak czy powinnam tak ćwiczyć skoro mój brzuch jest pokryty tkanką tłuszczową?
    W poście na temat ćwiczeń aerobowych wyczytałam, że u początkujących nawet "prosta dywanówka" może być treningiem aerobowym. I chyba coś w tym jest bo ja po tych kilku zestawach, czuję, że mam przyśpieszony puls i intensywnie się poce.
    O to linki do moich ulubionych zestawów:
    http://www.youtube.com/watch?v=i1ZzdBgLtZg&list=FLqUqc0yJ1OOw7Aud02_lRFQ&index=12
    http://www.youtube.com/watch?v=-HJcmTCKGqY&list=FLqUqc0yJ1OOw7Aud02_lRFQ&index=6
    http://www.youtube.com/watch?v=HrpW5PliIdU&list=FLqUqc0yJ1OOw7Aud02_lRFQ&index=9
    http://www.youtube.com/watch?v=9ZWZ4Aha6eM
    Mam cichą nadzieję, że odpowiesz mi na tą wiadomość.
    pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam dla kogoś o bardzo słabej kondycji takie ćwiczenia wystarczą, ale tylko na 1-2 tygodnie. Sama poczujesz kiedy zrobią się zbyt proste :) Co do tych filmików to jeden był taki bardziej dynamiczny, więc i na spalanie lepszy, ale ta dziewczyna choć bardzo ładna, zgrabna i sympatyczna robi dość rażące błędy w niektórych ćwiczeniach :(

      Usuń
  17. Pycha, dziś polecę do sklepu szukać papai!
    I nie mogę się doczekać następnego odcinka "dlaczego nie widzę efektów" - czekam z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
  18. zrobiłam dzisiaj ale z sokiem pomarańczowym! pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubię papaje, szczególnie suszoną- zmieszaną z suszonymi ananasami.

    OdpowiedzUsuń
  20. papaja <3
    ja już czuję wiosnę w powietrzu, więc przygotowania coraz bardziej intensywne ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czasami można dostać papaję w Tesco albo KAuflandzie. Niestety zazwyczaj są prawie bez smaku. Czekam na lato aby móc pić pyszne smoothie z sezonowymi owocami <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepyszny koktajl i bardzo apetycznie wygląda. W sam raz na ciepłe dni. A papaja poza wszystkimi cennymi właściwościami zdrowotnymi, ma jedną główną zaletę: nie jest podatna na działanie pestycydów. To jest naprawdę super, bo można ją bez obaw kupować w każdym sklepie (byle była świeża oczywiście ;). Z takich podobnych ciekawostek na temat również innych owoców: http://www.jestemfit.pl/artykuly/porady/na-co-zwrocic-uwage-kupujac-owoce-i-warzywa Niektóre trzeba wybierać szczególnie. W każdym razie - co do koktajlu: smacznego i na zdrowie!

    OdpowiedzUsuń