środa, 12 lutego 2014

Smukłe łydki, czyli kolejny raz o dobroczynnym działaniu stretchingu

Przy okazji wpisu na temat wysmuklania ud <klik>, dostałam wiele pytań o podobne ćwiczenia tyle, że na łydki. Trochę na szybko, ale przygotowałam mały zestawik czterech, bardzo przyjemnych pozycji, które w efektywny sposób rozciągają zmęczone i "zbite kluchy". Tak. Po treningu właśnie tak je postrzegam, oczywiście, jeśli należycie ich nie potraktuje tymi lub innymi ćwiczeniami. 

W jaki sposób działają te ćwiczenia? Odsyłam do zalinkowanego wyżej wpisu. Dodam tylko, że każdy mięsień na ciele wygląda korzystniej, jeśli jest smukły. Czas polubić się ze stretchingiem! Obwody nie zmienią się w magiczny sposób, ale noga zacznie prezentować się o wiele lepiej. 

Efekt wysmuklenie nie przyjdzie po pięciu sesjach, 1-2 miesiące to rozsądniejsze rokowanie. Ćwiczenia są bardzo przyjemne (mam nadzieję, że się zgodzicie) i dlatego nie będą wielkim "poświęceniem". Można je wykonywać codziennie lub co drugi dzień, a szczególnie po treningach na dolne partie ciała, jeździe na rowerze, bieganiu, skakaniu na skakance itp. Dodatkowo 1,3 i 4 świetnie rozciągają tył uda i pośladki!


Grafikę można oczywiście powiększyć klikając na nią.
Dajcie znać jak poszło i czy takie wpisy są dla Was przydatne :)

55 komentarzy:

  1. 1 i 2 ćwiczenie znam i wykonuję. Spróbuję też 3 i 4.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli rozciąganie po treningu jest potrzebne po to, żeby po prostu ciało się lepiej prezentowało, jakby mięśnie były ładnie rozciągnięte, a nie bułki, tak? :) Boże, jak dobrze, że Twój blog istnieje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam te ćwiczenia i często wykorzystuję w stretchingu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. między innymi 2 i 3 goszczą u mnie po każdym treningu

    OdpowiedzUsuń
  5. zdecydowanie są przydatne! :) wszystkie poza 3 wykonuję podczas stretchingu po każdym treningu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam 1,3,4, ale 2? Nie przypominam sobie żebym próbowała. Ja już po dywnówkach i rozciąganiu. Spróbuje po jutrzejszym treningu :) Dziękuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglada prosto, a pewnie nie bede mogła sie ruszyc po 2 seriach ;p ale spróbuje, ruszam tyłeczek sprzed komputera ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z Tonym Hortonem wszystkie te sekwencje starannie ćwiczę :]

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeżeli chodzi o łydy przekopałam już chyba cały internet i potwierdzam stretching działa! * Znam te ćwiczenia, tyle że w pierwszym obie ręce dociskam raz do jednego , raz do drugiego uda *(nie wiem czy wtedy mięsień pracuje inaczej?). Trójkę uwielbiam z Twoich zajęć. Natomiast ćwiczenie nr 2 wykonuje opierając dłonie o ścianę i mocno je w nią wciskam <łydka rozciagnieta do granic:D Podobno chcąc wyszczuplić łydkę powinno się unikać ćwiczeń ze wznosami na palce? Prawda Szefowo? Marta.Tuuu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym dociskaniem to trochę kontrowersyjna sprawa. Ja tego nie robię ;) przy ścianie... świetny pomysł!

      Usuń
  10. super zestawik! :) mam obsesję na punkcie wyszczuplania dolnych partii więc się przyda na zakończenie po treningu takie rozciąganie :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla utrapionych problemem jeszcze dodam, że fajnie się rozciąga łydkę na schodach, stojąc na stopniu z piętą nisko. Trochę nudne ćwiczenie ale daje radę:) Chcąc działać na każdym froncie masuje tez łydki pod prysznicem od kostki w stronę kolana dość mocno i energicznie nie wiem czy pomaga na odchudzenie ich ale na pewno nie zaszkodzi i pomarańczowej skórki przy okazji brak:) Marta.Tu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie udzieliłaś mi wskazówek przed napisaniem tego posta :)

      Usuń
  12. Ja sie rozciągam, ale mam same wsobie dość masywne nogi... z drugiej strony to wcale mi to nie przeszkadza :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy nie uważałam, że moje łydki są masywne. Dopiero po tym jak zaczęłam prowadzić bloga i ktoś je "zauważył" zaczęłam przyglądać im się dogłębniej. Lubię je :)

      Usuń
    2. w tym poscie gdzie masz szpilki, koparka mi opadła, wyrzeźbione perfekcyjnie:)

      Usuń
  13. Ja mam dość spore łydki, chyba 36cm,ale mi to zbytnio nie przeszkadza. 2 pozycji nie znałam, więc z chęcią wypróbuję, jak tylko wyzdrowieje. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super wpis. mam strasznie "zbite" tyły ud. Gdybyś mogła to podaj więcej ćwiczeń rozciągających tą partię. Czytam twojego bloga regularnie-jest super! Dziękuję!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. 1,2 i 3 goszczą i u mnie:) I ostatnio dołożyłam jeszcze do swojego rozciąganie te które prezentowałaś w podlinkowanym wpisie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam streaching. :)
    Jestem rozciągnięta, ale mięśnie wewnątrz nóg (nie wiem jak się nazywają - te od szpagatu) są straszne, nawet motyla w połowie zrobić nie umiem. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam słabo rozciągnięte przywodziciele, ale to nie jest żaden problem :)

      Usuń
  17. Zwykle robiłam 1 i 2, ale tylko po intensywnym treningu, aby nie mieć zakwasów. O ile o udach jakoś samej przyszlo mi do głowy rozciaganie, to łydki to dla mnie odkrycie :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Rozciąganie jest super :) Obecnie przygotowuję się do szpagatu :)
    paleblueme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Mi to w ogóle się marzy rozciągnąć się do szpagatu... ale to tak bardzo boli :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja poi każdym trenignu nóg- nie tylko łydek, robię takie rozciąganie :)) Świetna sprawa!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :) Też się rozciągam, kiedyś tego nie robiłam i teraz mam problem, ale pomału wychodzę na prostą :)

      Usuń
  21. Byłam jedną z osób, które prosiły o ćwiczenia na łydki, jak widać Agata traktuje swoje czytelniczki poważnie i nie zostawia nas bez odpowiedzi, chcemy to mamy :)

    Bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  22. wszystkie u mnie goszczą :) rozciąganie ważna sprawa!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo Cię proszę, czy mogłabyś mi przybliżyć czy buty z takich stron : http://www.butyfree3.pl/jlxznw1-buty-do-biegania-nike-free-30-v4-damskie-zdj%C4%99cie-niebieskisrebrny-p-265.html
    to podróbki? Bo ceny wydają mi się za niskie, a myślę że Ty się na tym znasz lepiej ode mnie. Z góry dziękuję. Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie ceny wyjatkowo niskie, wg mnie coś tu nie gra Free rany chodza na wyprzedazy po 300zł a tu 150 wychodzi:/

      Usuń
    2. Dla mnie to wygląda podejrzanie. Nie ryzykowałabym.

      Usuń
  24. A jeśli łydki są za chude? Uda z resztą reż?

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajne ćwiczenia :) mam pytanie czy można by prosić o jakiś wpis dotyczący ćwiczeń na boczki?

    OdpowiedzUsuń
  26. Ćwiczenie 1 i 2 wykonuję, resztę na pewno spróbuję. Co do łydek to jedyna część ciała która mi się po 1,5 miesiącu ćwiczeń powiększyła o 0,5cm. Inne na szczęście zmniejszyły o 1-2 cm.

    OdpowiedzUsuń
  27. Agatko... czy planowałaś zrobić jakiś post z ćwiczeniami wzmacniającymi na stepie?? :) Jeżeli nie to byłabym bardzo wdzięczna za pomoc... możesz masz jakieś ulubione lub takie które robisz na zajęciach?? :) <3 BUZIAKI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja mam jeszcze propozycję o ćwiczenia na kolejna trudna partie czyli pośladki:)

      Usuń
    2. Na stepie można by coś pomyśleć ;) a tymczasem możesz wykożystać kilka z tych ćwiczeń. Z powodzeniem można je "przerobić" z bosu :)
      http://fitness-all-day.blogspot.com/2013/10/cwiczenia-na-uda-i-posladki-z-pika-bosu.html

      Usuń
    3. O pośladkach oczywiście nie zapomnę :)

      Usuń
  28. Dla mnie opis jaki podałaś jest jak najbardziej przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziękuję za pomysły! :)) Wykorzystam na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  30. Stosuję codziennie :) Uwielbiam stretching :)

    OdpowiedzUsuń
  31. kurcze, ćwiczenia znam, stretching ogólnie lubię, ale coś brak mi systematyczności! Od kiedy z zajęć typu pilates/stretching/ basen przerzuciłam się na "bardziej aktywne", rozciąganie odeszło trochę w zapomnienie... Ale jeśli mówisz, że naprawdę warto, to chyba czas skończyć z wymówkami :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Nawet nie wiesz jak bardzo brakowało mi ćwiczeń na rozciąganie łydek - a to takie proste!
    Zaczęłam w weekend i jak na razie udaje mi się je robić codziennie. Oby tak dalej :)
    Chciałabym też zasugerować, że podobne ćwiczenia rozciągające, ale na inne parte ciała: uda, pośladki, brzuch, plecy, ramiona, kark etc. też by się przydały.
    I myślę, że nie tylko ja byłabym za nie wdzięczna.

    PS: Zdjęcia i opis bardzo ułatwiają zadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy bardzo intensywny stretching łydek i odstawienie wcześniejszych ćwiczeń jest w stanie zmniejszyć ich obwód chociaż o 2 cm w ciągu ok. dwóch miesięcy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę o odpowiedź

      Usuń
  34. Powiem Ci, że z jednej strony fajnie, bo tak domowo, ale też wymagająco. Także biorę się za ćwiczenia

    OdpowiedzUsuń
  35. Trzeba chwilkę teraz poświęcić dla nóżek, bo teraz święta, to trzeba ładnie wyglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Może post sprzed trzech lat, ale moim zdaniem ćwiczenia dalej są aktualne :)

    OdpowiedzUsuń