niedziela, 29 listopada 2015

Bułki pełnoziarniste na drożdżach

Chciałabym podzielić się z Wami bardzo łatwym przepisem na pełnoziarniste bułki. Jeśli jesteś wielkim fanem pieczywa, albo chociażby nie rezygnujesz z pieczywa to polecam spróbować. Samo wykonanie jest bardzo łatwe i nie zajmuje wiele czasu. Trzeba jednak wykazać się cierpliwością, gdy ciasto wyrasta i trochę wybrudzić rączki.

zdrowe bułki

Składniki:
2 szklanki mąki pełnoziarnistej
niecała szklanka wody
paczka suszonych drożdży
1 łyżeczka soli
2 łyżki oliwy
łyżka ziaren słonecznika + łyżeczka na wierzch bułek
pół łyżki siemienia lnianego
łyżka pestek dyni


Pieczenie:
10 minut w 210 stopniach,
potem 15-20 minut w 180 stopniach


Sposób wykonania:



Życzę smacznego! W planach mam wykonanie podobnego przepisu na zakwasie, żeby było jeszcze zdrowiej :)

14 komentarzy:

  1. Wygląda bosko - dokupię siemię i robię!

    OdpowiedzUsuń
  2. O żeż, to będzie mój ulubiony przepis! Podkradam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają, świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wczoraj zrobiłam :) niestety wyszły za słone :/
    następnym razem dodam mniej soli i powinno być okej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba eksperymentować. Ja też zawsze dostosowuje przepisu pod swoje upodobania :)

      Usuń
  5. Ostatnio miałam fazę na wszelkie wypieki drożdżowe ale skupiłam się głownie na tych na słodko. Chyba teraz wykorzystam te na wytrawnie, żeby mieć na smaczne śniadanie. Własnego wyrobu zawsze lepsze, w porównaniu do mrożonego pieczywa z marketu ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak. Ja mam straszną radochę za każdym razem jak przygotuję sobie coś takiego sama :)

      Usuń
  6. Zrobilam buleczki z Twojego przepisu juz drugi raz. Musze przyznac, ze sa wspaniale i takie proste! I nawet moj facet sie nimi zajada, mowi, ze to najlepsze pieczywo jakie do tej pory upieklam. Mam jednak pytanie jak obliczyc wartosc energetyczna i skladniki odzywcze tych buleczek? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka jest wartosc energetyczna tych buleczek?

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka jest wartosc energetyczna tych buleczek?

    OdpowiedzUsuń