środa, 2 grudnia 2015

Rozgrzewka przed "brzuszkami"

Wiele osób ją pomija, bo przecież nie ma większego sensu robić całą rozgrzewkę tylko po to, żeby wykonać maksymalnie dziesięciominutowy zestaw ćwiczeń . Wiem, że dziewczyny często stawiają na takie krótkie treningi  i pomyślałam, że podrzucę Wam gotowca, który nie będzie mozolny i uciążliwy w wykonaniu. 

krótka rozgrzewka


Zanim przejdę do samego zestawu ćwiczeń, chciałabym przypomnieć kilka faktów

* Wykonywanie rozgrzewki pomoże w osiągnięciu celów treningowych. Podniesione tętno i ukrwione mięśnie będę skutkowały bardziej wydajnym treningiem. Osiągniesz swój cel szybciej i łatwiej!

* Każde dziecko wie, że o kręgosłup trzeba dbać. Mamy dany jeden na całe życie. Często słyszymy, że tradycyjne "brzuszki" niszczą kręgosłup. Nasze plecy będę bezpieczne, jeśli zadbamy o dobrą technikę i odpowiednią rozgrzewkę.

* Osoby niewytrenowane powinny poświęcić na rozgrzewkę kilka minut dłużej.

* Rozgrzewka zwiększa intensywność przemian energetycznych. Informacja ważna szczególnie dla tych którzy trenują, aby zredukować masę ciała.

* Długość i intensywność rozgrzewki powinna być proporcjonalna do intensywności treningu.

To nie są tylko suche fakty. Można się o tym przekonać na własnej skórze.

***

Teraz kilka słów o samych ćwiczeniach, które przygotowałam. W trochę ponad pięciominutowym zestawie znajduje się wiele ćwiczeń rozgrzewających mięśnie całego tułowie, ale również stawy barkowe i biodrowe. Błędem jest myślenie, że one nie pracują. W większości ćwiczeń, chociażby tych, które możecie znaleźć na moim blogu, zaangażowane są również ramiona i nogi, a więc są to ćwiczenia wielostawowe.




Ostatnią fazę rozgrzewki, czyli trucht w miejscu i pajacyki można wydłużyć według własnych potrzeb o 1-3 minuty. Lekko przyspieszony oddech jest wskazany.



Nie nagrałam instruktarzu, ponieważ myślę, że te ćwiczenia nie sprawią nikomu problemu przy wykonywaniu. Są łatwe, a jedyne o czym trzeba pamiętać to proste plecy.
Mam nadzieję, że ta rozgrzewka będzie dla Was przydatna :)

Zachęcam Was również bardzo gorąco do subskrypcji mojego kanału na You Tube :) 

23 komentarze:

  1. Ja jestem przeziębiona od tygodnia i z ćwiczeń nici :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie szybko wracaj do zdrowie :)

      Usuń
  2. Potwierdzam, bo sama się o tym przekonałam - z rozgrzewką osiąga się więcej i sam trening przebiega przyjemniej :) Wiadomo, dużo łatwiej zacząć ćwiczyć konkretne zestawy ćwiczeń, kiedy człowiek już jest rozruszany, niż bezpośrednio po wstaniu z kanapy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bez rozgrzewki jestem tak sztywna, że zupełnie nie ma szansy na jakiekolwiek ćwiczenia ;)

      Usuń
  3. Mój chłopak naderwał mięsień, właśnie z tego powodu, że nie wykonał rozgrzewki. Nauczył się ;)
    Ja z rozgrzewki chętnie skorzystam, gdy będę ćwiczyć w domu. Podoba mi się taka forma prowadzenia bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też znam kilka osób, które przez brak rozgrzewki nabawiły się kontuzji. Nic przyjemnego :(

      Usuń
  4. Szkoda, że nie masz czegoś takiego żeby można było wpisać maila i przychodziłoby powiadomienie o twoim nowym poście :) Byłoby super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę obczaić jak coś takiego zrobić :)

      Usuń
    2. Ja się nie znam, ale wiem, że jest chyba coś takiego. Byłoby super, wtedy można by było być na bieżąco, mam nadzieję, że się uda ;)

      Usuń
  5. Ja na dzień dzisiejszy nie robiłam rozgrzewki, po prostu zaczynałam ćwiczenia, nieraz może zdarzyło się dwie minuty ćwiczeń podstawowych. Ale od dzisiaj już bardziej się do tego przyłożę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam urozmaicać sobie ćwiczenia, super wpis! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozgrzewka według mnie jest niezbędna przed każdym większym wysiłkiem fizycznym, chociaż specjalistą to ja nie jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bez rozgrzewki nie zaczynam treningu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja w zależności od tego jakie ćwiczenia będę wykonywać to robię rozgrzewkę. czasami nie jest potrzebna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na początku muszę napisać, że bardzo przyjemnie się Ciebie ogląda :) Rozgrzewka świetna, rzeczywiście jest idealna przed krótkim zestawem ćwiczeń. Aż chce się ją wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne. Rzeczywiście takie ćwiczenia są ważne. Dlatego uważam ża A6W jest dobrym treningiem tylko dla zaawansowanych. Innym mocno psuje kręgosłup. Lepszym wyzwaniem na "płaski" brzuch jest takie wyzwanie: https://podejmij-wyzwanie.pl/task/start/id/13

    OdpowiedzUsuń
  12. U nas zawsze brzuchy zostawiamy na sam koniec treningu aby przyniosły ćwiczenia na te partie mięśni przyniosły najlepsze rezultaty.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dociskanie brzucha kettlebell jest dobrym rozwiązaniem. A jeśli chodzi o rozgrzewkę to zdecydowanie skrętoskłony z kettlebell!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy zestaw, z pewnością spróbuję je wykonywać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgadzam się, dobra rozgrzewka to podstawa! Niestety niektórzy wciąż mają tendencję do jej opuszczania, przez co mogą się nabawić poważnych problemów. W temacie rozgrzewki i w ogóle treningów, zapraszam także do siebie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie nie ma żadnych ćwiczeń bez rozgrzewki, to podstawa, tak samo jak rozciąganie po ćwiczeniach

    OdpowiedzUsuń
  17. O a ja nigdy przed brzuszkami się nie rozgrzewałam, ale chyba czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń