czwartek, 4 lutego 2016

Jak wyćwiczyć płaski brzuch?


Tak było odkąd pamiętam i nic nie wskazuje na to, że ma się coś zmienić. Kobiety od zawsze szukają sposobu na pozbycie się fałdek na brzuchu. Mile widziany jest płaski jak deska, z delikatnym zarysem mięśni lub bez niego. Taki który nie wypływa nawet z najbardziej ciasnych spodni i nie odstaje ani odrobinę  w ekstremalnie dopasowanej ołówkowej spódnicy. Płaski w wakacje, zimą, rano i po obiedzie. Wydaje się zbyt piękne, żeby mogło być prawdziwe? Nie koniecznie. 

Praca nad własnym ciałem powinna zacząć się w głowie, jeszcze przed treningiem i doborem odpowiedniej diety. Ważniejsze niż jakikolwiek ćwiczenia jest akceptacja tego jak wyglądamy, jaki mamy typ sylwetki czy budowę szkieletu. Postaw przed sobą realne oczekiwania, dopasowane do twojego trybu życia i rzeczywistych pragnień (nie mody!). Nie chcę jednak, abyście rozumiały to jako wymówkę. Z każdym "jabłkiem" i "gruszką" da się pracować i można wypracować piękne rezultaty. Ja ćwiczę już od wielu lat, ale jeśli nie zaczęłabym wtedy to nie byłabym tutaj gdzie jestem. Ty możesz zacząć dzisiaj, a może trenujesz już od jakiegoś czasu i jesteś już poirytowana brakiem efektów? To czego potrzebujesz to determinacja, systematyczność, odpowiednia dieta i dobrze przemyślany plan treningowy.

O mięśniach brzucha pisałam już wiele razy <klik>. Pisałam również o spalaniu tkanki tłuszczowej <klik>. Dzisiaj chcę podzielić się z Wami ćwiczeniami, które stanowią nieodłączną część moich treningów. Przeważnie występują w różnych modyfikacjach, ale są to moi ulubieńcy, których wyróżniłam ze względu na skuteczność. Do ich wykonania nie potrzebujesz niczego oprócz maty. Nie są to propozycje dla osób początkujących, ale nie zostawiam Was z niczym. Ten zestaw sprawdzi  się świetnie  <klik>.

Przed wykonaniem treningu należy zrobić rozgrzewkę, na przykład tą która ostatnio pojawiała się na blogu i kanale YT. Będzie mi bardzo miło, jeśli zasubskrybujecie mój kanał <klik>, gdzie filmy pojawiają się jako pierwsze. 

Dajcie znać jak poszło! :)




Dla tych z Was, którzy szukają tylko inspiracji przygotowałam te same ćwiczenia w formie gifów. Dawno ich nie było, a wiem że bardzo chętnie z nich korzystacie. W filmiku mówię odrobinę o technice, więc jeśli macie jakieś wątpliwości to zajrzyjcie do niego. 



Ćwiczenia na brzuch

ćwiczenia na brzuch

ćwiczenia na brzuch

ćwiczenia na brzuch

ćwiczenia na brzuch

ćwiczenia na brzuch

ćwiczenia na brzuch

ćwiczenia na brzuch

ćwiczenia na brzuch

ćwiczenia na brzuch

24 komentarze:

  1. uwielbiam ćwiczenia na brzuch! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trening pod okiem Pani Agaty to sama przyjemność, bezpieczeństwo i oczywiście widoczne efekty. A jak można ćwiczyć, gdy nie ma opieki trenera ? :D :D :D
    https://www.youtube.com/watch?v=xolQVL7vCj0

    OdpowiedzUsuń
  3. Pytanie z innej beczki - czy liczysz kalorie, makroskładniki? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zaczęłam chodzić na fitness i taqm często mam dobry wycisk na brzuch ;)
    a od wczoraj staram się trzymać kalorii zobacyzmy co z tego będzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny zestaw, tym bardziej , że szukałam czegoś nowego. Najwięcej kłopotu sprawiło mi ćwiczenie 3 - jakieś rady? Najwięcej frajdy 9 - wrzucam do ulubionych :) Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W 3. nie steraj się unosić barków bardzo wysoko. To jest króciutki ruch :)

      Usuń
  6. Od 3 tygodni ćwiczę średnio 5 razy w tygodniu. Pół godziny orbitrek, 20 min mięśnie brzucha (mam otyłość brzuszną) do tego odrzuciłam słodycze i fastfoody. Nie ważę dużo (58 kg, 167cm) ale martwi mnie, że po tych 3 tygodniach nie straciłam nawet centymetra w pasie. Czy to możliwe, że nie jestem w stanie zmniejszyć swojego obwodu w pasie? Czy coś jest ze mną nie tak, czy to normalne, że po 3 tygodniach nie widać efektu? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 tygodnie to krótki czas. Daj sobie jeszcze trochę. Wydłuż o 10 min czas na orbitreku :) jesteś w stanie zmniejszyć obwód, ale jeśli teraz przestaniesz i zwątpisz to raczej nie nastąpi :)

      Usuń
  7. Ja bez wątpienia musiałabym spalić nieco tkanki tłuszczowej, ponieważ w moim przypadku to ona odpowiada za lekko odstający brzuszek. Po napięciu brzucha pod tą osobliwą galaretką czuję twarde i mocne mięśnie :) W związku z tym mam nadzieję, że na wakacje uda mi się co nieco odsłonić, choć jeśli się nie uda, płakać nie będę ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do wakacji kupa czasu. Nawet małymi kroczkami brzuch odsłonisz :)

      Usuń
  8. Cześć! Mam pytanie, ale niedotyczące akurat mięśni brzucha ;) Ale mięśni tak :D
    Kiedyś ćwiczyłam pośladki, coś w stylu filmiki mel b na yt itp. Od tego podniosła mi się pupa i nieco powiększyła, ale jakby te mięśnie po bokach już nie. Przez to moja pupa nie wygląda kobieco... tylko wręcz męsko. Mięśni po bokach praktycznie nie ma... nie wiem jak to lepiej opisać, mam nadzieję że wiadomo o co chodzi ;)
    Czy mogłabyś wymienić, a najlepiej podesłać jakieś linki z ćwiczeniami na to? Chciałabym mieć kobiecą zaokrągloną pupę i ładne biodra :) A no i może dodam, że jestem szczupła, ale nie wiem czy ma to znaczenie xd
    Pozdrawiam bardzo, super blog! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że kształt Twojej pupy to kwestia budowy. Ja też mam po bokach takie "męskie dołeczki". Nawet oglądając zdjęcia zawodniczek fitness można zauważyć, że niektóre mają takie wgłębienia. Raczej pozostaje ci zaakceptowanie siebie :)

      Usuń
  9. To na zwalczeniu nadmiernego tłuszczyku na brzuchu najbardziej mi zależy... i to właśnie te ćwiczenia sprawiają mi najwięcej trudności, ale nie poddaję się! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli się nie poddasz to masz sukces w kieszeni :)

      Usuń
    2. Jestem osobą szczupłą ale mam tluszczyk na brzuchu i przez to odstaje on czy te ćwiczenia likwiduja tkankę tłuszczową czy dajanmiesnie? Czy np krecenie hula hop likwiduje tkanke z brzucha?

      Usuń
  10. świetne te ćwiczenia :) na pewno kilka z nich włączę do swojego planu treningowego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam :) Mam pytanie, ile powtórzeń i ile serii dla każdego ćwiczenia?

    OdpowiedzUsuń
  12. No właśnie, ile serii i powtórzeń?

    OdpowiedzUsuń
  13. No właśnie, ile serii i powtórzeń?

    OdpowiedzUsuń
  14. Płaski brzuch wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń