niedziela, 3 kwietnia 2016

8 obiadów - proste dania

Czasami pozwalam sobie na większe eksperymenty kulinarne, ale zwykle moje obiady są bardzo proste i takie najlepiej się sprawdzają. Przygotowanie nie zajmuje mi wiele czasu, a moje podniebienie jest przyzwyczajone do gotowanych warzyw i kasz. Nie muszę wszystkiego okraszać smalcem albo posypywać startym serem. Człowiek, który odczuwa prawdziwy głód potrafi delektować się smakiem kalafiora, albo pomidora. Obsesyjna potrzeba ciągłego jedzenia sprawia, że praktycznie nie wiemy co to prawdziwy głód i mamy ochotę jedynie na dania wysoko przetworzone albo słodycze.

Nie trudno zauważyć, że nie jem dużo mięsa. Od czasu do czasu pojawia się pierś z kurczaka, a czerwone mięso spożywam tylko na obiedzie u teściowej, albo u mamy. Odżywianie według zasad paleo byłoby dla mnie niewykonalne. Raczej skłaniam się ku diecie wegetariańskiej i może kiedyś poczuję potrzebę całkowitej rezygnacji z mięsa, bo niestety im mniej go jem tym mniej mi smakuje.

Sama bardzo lubię zaglądać w talerz innym, żeby szukać inspiracji, dlatego przez ostatni czas starałam się zrobić zdjęcia swoim posiłkom. Uwierzcie, że nie jest to dla mnie łatwe, bo za każdym razem mam wielką ochotę rzucić się na szamkę tuż po wyjęciu jej z garnka. 



 zupa z kurczakiem, makaronem kukurydzianym, warzywami i chilli




kasza gryczana z sosem z podsmażonej na oleju kokosowym cebuli, pomidorów z czerwoną fasolą




makaron kukurydziany z sosem śmietanowo-kurkowym z cebulką i natką pietruszki




pieczone ziemniaczki z tymiankiem, jajko sadzone i ogórek kiszony




omlety z jogurtem naturalnym, owocami i orzechami włoskimi




jajko sadzone, bób, gotowane warzywa i kasza gryczana




pizza na spodzie z mąki gryczanej, jaglanej i ryżowej z kurczakiem, cebulą, papryką i pomidorami. Na wierzch jeszcze rukola, która się nie załapała na zdjęcie




Nuggetsy z piekarnika, obtoczone w jajku z jogurtem w panierce ze zmielonych płatków kukurydzianych i owsianych, ryż z warzywami i seler (kupiłam gotowy)


Aż sama zrobiłam się głodna. Większość z tych dań przygotowuje się w 20 minut. Mam nadzieję, ze coś Was zainspiruje, choć mięsożercy zapewne poczują się rozczarowani. 

Podzielcie się swoimi pomysłami :)


15 komentarzy:

  1. nugetsy,pizza i omlety wymiatają! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Makaron kukurydziany? Lubisz czy unikasz glutenu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Z czego skladaja sie nugetsy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. roztrzepane białko, żółtko, jogurt, sól, pieprz i panierka :)

      Usuń
  4. Fajne, proste i zdrowe przepisy. Ten z kaszą gryczaną i sosem pomidorowym z fasolą przypomina mi taką lżejszą wersję chili con carne, chyba muszę coś takiego zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Najprostszym obiadem są jednak wszelkie zupy ;) zwłaszcza te zmiksowane!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zupy są ekstra, ale mam wrażenie, że faceci mają problem, żeby najeść się takim daniem:D Dla mnie najprostsze są makarony :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno skorzystam! Zupka mi się podoba, zresztą... wszystkiego spróbuję! :D
    przesungranice.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne propozycje, w szczególności że przepisy są proste. Ostatnio cierpię na brak pomysłów odnośnie przygotowywania obiadów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Łączenie węglowodanów z białkiem nie jest zdrowe;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bez glutenu i z zdrowa woda w kuchni - filtrowana własnym filtrem na ujęciu wody - to podstawa naszego gotowania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ważne jest, aby gotować prosto i zdrowo. Nie ograniczajmy naszego menu do kilku potraw. Powinniśmy dostarczać do organizmu szerokie spektrum składników odżywczych. Głównie po to, aby uniknąć przykrych konsekwencji ich niedoboru.

    OdpowiedzUsuń