piątek, 8 kwietnia 2016

Recenzja maty Sissel. Czy istnieje mata uniwersalna do fitnessu i jogi?

Kilka tygodni temu marka Sissel zaproponowała mi testowanie maty do ćwiczeń, a że często pytacie mnie o rady w sprawie doboru tego właśnie sprzętu pomyślałam, że to świetny pomysł.

Dobra mata do fitnessu sprawia, że z ćwiczeń czerpie jeszcze większą satysfakcję i przyjemność. Nie należę do osób narzekających i od biedy mogę wykonywać wszytko na podłodze, ale nie widzę sensu, żeby się umęczać. W matach najbardziej doceniam

  • odpowiednią miękkość
  • przyczepność do podłogi
  • trwałość

Czy sprzęt, który testowałam ma to wszystko?

mata sissel

Trzeba przyznać, że 1,5 cm sprawia, że nie ma szansy, aby poczuć jakąkolwiek kość na ciele. Ja nie potrzebuję, aż tak miękkiego podparcia co nie znaczy, że nie było mi miło z niej korzystać. Jeśli ktoś lubi spać na twardszym materacu to z pewności poczuje pokusę, aby zamiast rozciągania uciąć sobie drzemkę. Producent zapewnia, że mata jest "ciepła" i rzeczywiście tak jest. Do ćwiczeń relaksacyjnych bomba. Właśnie przyszło mi na myśl, że muszę wypróbować stanie na głowie - powinno zadziałać.

Przyczepność maty do podłoża jest bardzo dobra. Można wykonywać na niej ćwiczenia dynamiczne, chociaż tego nie polecam. Nie wiem skąd biorą się pomysły, żeby podczas treningu robić jakiekolwiek podskoki bez obuwia. Mata nie jest zamiennikiem adidasów. Jeśli nie chcesz obudzić dziecka, albo wkurzyć sąsiadów z piętra niżej i decydujesz się skakać na macie to zawsze w butach.

Mogę jedynie rokować, ale w moim przekonaniu jest to bardzo trwały sprzęt. Po miesiącu użytkowania nie zauważyłam jakichkolwiek uszkodzeń, a nie oszczędzałam jej. Mam już trochę rozeznania i przeważnie po pierwszym "macaniu" wiem, czy mata będzie się sypać. Nie zauważyłam, żeby wchłaniała pot, ani była wyjątkowo podatna na zabrudzenia.

 A jakie są minusy? Trudno mi się ich dopatrzeć, bo mata jest bardzo dobrej jakości. Można stwierdzić, że cena jest wysoka i owszem, 255 zł to nie mało, ale ciężko znaleźć tańszą matę o podobnych cechach. Jeśli, któraś z Was będzie planowała zakup, to ta powinna spełnić oczekiwania najbardziej wymagających. Powiem Wam również, że posiadanie nawet najbardziej wypasionej maty nie spowoduje, ze leniuch zacznie regularnie ćwiczyć, może jedynie sprawić, że treningi będę bardziej komfortowe. Mata zajmuje niestety sporo miejsca. Producentowi proponowałabym zamienić pudełko w którym przychodzi  mata na cokolwiek (sznurek, pokrowiec) do transportu maty. 


Czy istnieje mata uniwersalna do fitnessu i jogi?
Jak wygląda najtańsza mata po "teście paznokcia"?

Zobaczcie w filmiku. Niestety aktualny komputer nie może podołać mojej kreatywności i montowanie filmów to istna mordęga, ale w przyszłym tygodniu przyjedzie do mnie nowy mega sprzęt i już nic nie stanie na drodze wizji jaką mam;). Nie mogę się doczekać!

           



24 komentarze:

  1. Ja mam fantastyczną matę do jogi: Samurai II. Jest lateksowa i osoby, które mają problem ze ślizganiem się na wszystkim na tej macie mogą się czuć bezpiecznie. Ma tylko dwie wady: to lateks, więc niektórych może uczulać, no i nie powinno się jej wystawiać na słońce, więc nie jest najlepsza do praktykowania jogi na dworze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Te maty są super, ćwiczyłam na nich na zajeciach fitness i komfort dużo lepszy, w domu się ślizgam po całej podłodze ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę matę i również jestem zadowolona :) To najlepsza, z którą miałam do czynienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja właśnie szukałam jakieś maty do ćwiczeń. Chyba będą musiała się jej przyjrzeć bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  5. SISSLE to bardzo dobra marka;-)). Dobrze wybrałaś;-))

    OdpowiedzUsuń
  6. SISSEL to bardzo dobra marka!
    P.S Gdzie kupiłaś ten śliczny zestaw: legginsy + top?
    Pozdro!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale masz ładne mięśnie ramion *,*
    A co do maty, to chyba będę musiała sobie kupić nową, bo moja już jest mega zużyta.

    OdpowiedzUsuń
  8. I definitely appreciate your blog. Excellent work!
    atlanta first aid cpr aed

    OdpowiedzUsuń
  9. Its wonderful, looking at the time and effort you put into your weblog and detailed information you provide. I'll bookmark your weblog and visit it weekly for your new posts.
    usa

    OdpowiedzUsuń
  10. Another helpful post. This is a very nice blog that I will definitively come back to several more times this year!
    how to become a nurse

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie zastanawiam się nad jej zakupem, dzięki Twojemu wpisowi już wszystko wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Such a nice blog and very nice you work and sharing this wonderful article about the health and fitness,keep it up.
    matcha

    OdpowiedzUsuń
  13. Very interesting and informative blog and about the health and medical I must appreciate your work well done keep it up.
    best women's multivitamin

    OdpowiedzUsuń
  14. Aktywność fizyczna w dzisiejszych czasach coraz częściej kojarzy się z byciem „fit”.
    Uprawiana jest z musu przez odchudzających się lub przez sportowców.
    Zachęcam do przeczytania artukułu w który zawarliśmy kilka powodów dla których warto poświęcić wolny czas na aktywność fizyczną!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow!nice article and containing allot of information about the fitness and exercise well done.
    pilates reformer routine

    OdpowiedzUsuń
  16. Such a nice blog and very nice you work and sharing this wonderful article about the health and fitness.
    t6 fat incineration

    OdpowiedzUsuń
  17. Remarkable blog and i really enjoy this very much. i really appreciate you work which you have done about the health and skin care and skin care clinic it's really good for me.
    renew skin care

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow!super blog and very interesting information about the health i really like it.
    קוגן שלמה דואר ישראל

    OdpowiedzUsuń
  19. Thank you i did really need this topic you share a very nice information about the fitness tips great work.
    Get Fit

    OdpowiedzUsuń
  20. Health and fitness are very important for better life and your blog are very nice for fitness i like it.
    the offers are also good.


    Online coaching and fitness retreats

    OdpowiedzUsuń
  21. I like your blog it's really cool and nice thank you for sharing this great information about the fitness and exercise.
    ladies gym in bur dubai

    OdpowiedzUsuń
  22. Your blog is very useful, I am truly to this blog which is specially design about the fitness.
    Great job.



    Fitness App

    OdpowiedzUsuń
  23. I have been reading a lot of stuff about it. but it is different presented, i loved to read this. keep it up.

    Bone Broth Protein Powder

    OdpowiedzUsuń
  24. Well done and nice job Excellent work and useful information about the health and fitness work out. nice job.

    latest health headlines

    OdpowiedzUsuń