niedziela, 5 marca 2017

Trening mięśni brzucha z gumą oporową


Chciałabym pokazać Wam i zaproponować oczywiście też, bardzo ciekawy trening mięśni brzucha z użyciem gum oporowych. Tą, której ja użyłam można dostać w Decathlonie i kupiłam ją, aby pomóc sobie podczas podciągania. Znalazłam dla niej również zastosowanie podczas treningu ramion, pleców, nóg, pośladków... Jeśli masz w domu innego rodzaju gumy możesz je związać i spróbować, ale jeśli nie będą odpowiednio mocne nie zauważysz dużego oporu, a to właśnie o to chodzi w tych ćwiczeniach.

Ćwiczenia angażują więcej grup mięśniowych i można pokusić się o stwierdzenie, że będą pomocne przy redukcji tkanki tłuszczowej, ale oczywiście nie miejscowo, bo takie rzeczy nie istnieją.

Trening składa się z 6 ćwiczeń, które wykonujemy 10-20 razy w zależności od zaawansowania i oporu gumy. Całość powtarzamy 2-4 razy. Przerwy jedynie na zmianę pozycji.

Pamiętaj, że guma powinna pozostać rozciągnięta przez całe ćwiczenie. Wyczuj odległość i naciągniecie gumy tak, aby praca mięśni brzucha była jak najbardziej efektywna.


1. Z pozycji deski przyciąganie kolana do klatki piersiowej. Skup się na spięciu brzucha. Nie ciągnij gumy "z biodra"


2. Chwyć coś stabilnego i angażując mięśnie brzucha przyciągnij kolana do klatki piersiowej.


3. W siadzie równoważnym przyciąganie kolan do klatki piersiowej


4. W pozycji deski przywodzenie nogi. Ćwiczenie świetne na wewnętrzną stronę uda!


5. W siadzie na jednym pośladku przyciąganie kolan do łokcia. Pamiętaj, żeby skupić się na pracy brzucha a nie ruchu ramion!


6.  W siadzie równoważnym przyciąganie kolan i odwodzenie na zewnątrz. Pracują również pośladki!


Mam nadzieję, że posiadacze gum pokuszą o wykonanie całego treningu!
Miłych ćwiczeń!

1 komentarz:

  1. Wygląda to niby tak lekko, miło i przyjemnie, ale wiem, że piecze nieźle! Sama ćwiczę podobny zestaw i jestem zadowolona z efektów. Jednak ostrzegam! To tylko wygląda tak spokojnie...:)

    OdpowiedzUsuń