piątek, 26 grudnia 2014

Wypoczęty/a?



Zabłąkał się na dysku mój nie taki stary trening. Do zrobienia wystarczą dobre chęci i stabilne podwyższenie. Czas jest rzeczywisty, czyli 5 ćwiczeń po minucie, więc możemy pokicać razem (powiedzmy 4 razy od pod rząd). Ja swoje, a Ty swoje. To na co masz ochotę. Co ty na to? :)


                       

niedziela, 30 listopada 2014

Ćwiczenia na dolne partie mięśni brzucha


Często pytacie o ćwiczenia na dolne partie mięśni brzucha. Samo to pojęcie jest trochę błędne, bo nie ma mięśni brzucha dolnych, tak jak nie ma kwasu mlekowego w zakwasach choć wszyscy używamy tego określenia. Mamy mięsień prosty, który rozciąga się od chrząstek żebrowych do spojenia łonowego i ćwicząc ten mięsień angażujemy go w całości. Można jednak z całego wachlarza wybrać te ćwiczenia, które angażują bardziej dolną lub górną jego część. Jest to dość mocno wyczuwalne (przy poprawnej technice) w postaci uczucia ciepła lub lepiej - palenia/pieczenia ;).

Ćwiczenia, o których mowa w poście, charakteryzują się tym, że dość mocno obciążają odcinek lędźwiowy kręgosłupa, więc jeśli masz z nim problem, pojawiają się bóle lub jest on zbyt słaby to zanim przystąpisz do intensywnych ćwiczeń mięśni brzucha, zadbaj o to by mięsień prostownik pleców był wystarczająco wzmocniony, aby wytrzymać to przeciążenie. Ważne jest również rozciąganie pleców, aby uniknąć charakterystycznych, osłabiających siłę mięśni przykurczy występujących u osób z dolegliwościami bólowymi.

Rozciąganie pleców <klik> , aby uniknąć przykurczy
Wzmacnianie słabych mięśni prostowników grzbietu <klik> ćwiczenie 1,6

Zadaj sobie to pytanie, bo wiele kobiet katuje się tymi, jak już wcześniej wspomniałam, obciążającymi plecy ćwiczeniami, a tak naprawdę wystarczyłoby przyłożyć się raczej do ćwiczeń kardio <klik>, które poskutkują pozbyciem się oponki. Ćwiczenia przedstawione poniżej, pomogą wzmocnić i wyrzeźbiąć mięśnie, ale NIE! spalą tłuszczu.









W ćwiczeniach, które widzicie na gifach można znaleźć wspólny element, czyli uniesione nogi. To jest właśnie faza, która tak bardzo angażuje do pracy dolną część mięśnia prostego brzucha. Nie musisz ograniczać się do tych kilku propozycji, bo jest ich dużo więcej. Wystarczy, że przyjrzysz się ćwiczeniu i łatwo możesz stwierdzić, że skierowane jest na tą, a nie inną część ciała.

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha

Mam nadzieję, że ten post rozjaśnił nieco temat ćwiczeń tej problematycznej partii. Pamiętajcie również, żeby nie dobierać ćwiczeń, które są dla Was zbyt trudne. Jeśli podczas ich wykonywania odcinek lędźwiowy odrywa się od podłogi należy poszukać łatwiejszej wersji. Jeśli podczas wykonywania serii ćwiczeń nie jesteś w stanie kontynuować jej z poprawną techniką (mam na myśli głównie ten odklejający się odc. lędźwiowy) - przerwij serię. 

Nie pozostaje mi nic, tylko życzyć Wam udanych treningów :)

sobota, 29 listopada 2014

Gofry proteinowe

Jakiś czas temu, przy okazji zakupu BCAA, dostałam kilka próbek odżywki białkowej. Nie ciągnęło mnie szczególnie do spożywania jej w najpopularniejszej formie, a bardzo chciałam spróbować proteinowych gofrów. Podobno najlepiej nadaje się smak waniliowy. Ja użyłam czekoladowej odżywki. 


Poszukiwania przepisu zrobiłam w internecie i z kilku zrobiłam miks

1 jajko
2 łyżki otrębów owsianych
1,5 łyżki zmielonych płatków owsianych (przydałby się młynek, blender nie do końca podołał)
kilka łyżek mleka
0,5 łyżeczki sodki
czubata łyżka odżywki białkowej


białkowe śniadanie

Otręby + zmielone płatki + żółtko + odżywka + sodka -> wymieszać
białko ubić na sztywno z szczyptą soli 
połączyć masę z ubitym białkiem

Moja gofrownica to jednocześnie toster i grill, czyli takie urządzenie z wymiennymi płytkami. Nie pamiętam ile kosztowało (około 150 zł), ale niestety żałuję tego zakupu. Chciałbym być sprytna i zaoszczędzić trochę miejsca, a mam przywierające wafle ;) Nie zniechęca mnie to i już planuje zakup prawdziwej gofrownicy. 


Gofry polałam jogurtem greckim i sosem z ciepłych malin i jagód 


Próbowałyście podobnych przepisów? Podzielcie się swoimi, albo podeślijcie linki. Z chęcią wypróbuję następnym razem


Życzę sobie więcej takich długich poranków
Miłego dnia :)